خبر فوری

 
دیدار های جداگانه وزیر امور شهروندان پاکستانی مقیم خارج با سفرای ایران و عراق
کد خبر :850021844

18:14 1401/05/31


برچسب ها : اربعین, اربعین حسینی, پاکستان و ایران, پاکستان و عراق, پاکستانی های مقیم خارج, حامد عباس, روابط دوجانبه, زائر, زائران پاکستانی, ساجد حسین طوری, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, سفیر عراق, سید محمد علی حسینی, مرز زمینی,

ساجد حسین طوری وزیر امور شهروندان پاکستانی مقیم خارج امروز دوشنبه 31 مرداد با سید محمد علی حسینی سفیر ایران و حامد عباس سفیر کشور عراق دیدار های جداگانه ای انجام داده و در رابطه با امور مورد علاقه مشترک به رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ساجد حسین طوری وزیر امور شهروندان پاکستانی مقیم خارج امروز دوشنبه 31 مرداد با سید محمد علی حسینی سفیر ایران و حامد عباس سفیر کشور عراق دیدار های جداگانه ای انجام داده و در رابطه با امور مورد علاقه مشترک به رایزنی پرداخت.

در دیدار وزیر فدرال پاکستان با سفیر ایران در اسلام آباد در مورد مولفه هایی چون روابط دوجانبه، مناسبات تجاری و فرهنگی، مشکلات زائران و آزادی زندانیانی که مرتکب جرائم معمولی شده اند، گفتگو و تبادل نظر انجام گرفت.

ساجد حسین طوری در این بین با برجسته سازی پیوند های تاریخی، معنوی، برادرانه و فرهنگی میان دوکشور پاکستان-ایران، از اهمیت روابط با کشور ایران برای پاکستان گفت و افزود: ضروری است تا روابط دوجانبه من جمله در زمینه های تجاری و اقتصادی را تقویت بخشیم.

وی افزود: همزمان با اربعین حسینی، صدها هزار نفر از زائران پاکستانی، از مسیر ایران به عراق سفر می کنند، به همین منظور با دوبار ورود زائران پاکستانی به ایران موافقت شود. وزیر در ادامه ضمن درخواست بازگشایی مرزهای زمینی مهران و غیره برای زائران پاکستانی و رفع مشکلات و موانع موجود در این زمینه، اظهار داشت که ضمن ارائه تسهیلات در مسیر های زمینی به زائران، مجوز ورود اتوبوس های پاکستانی صادر شود.

او در ادامه ضمن درخواست آزادی فوری اتباع پاکستانی که مرتکب جرائم معمولی شده اند از سفیر ایران، اظهار داشت که هرچه زودتر علیه دلالانی که اتباع پاکستانی را به صورت غیرقانونی به ایران می برند اقدام انجام خواهد گرفت.

سفیر ایران در اسلام آباد در گفتگوی خود با بیان اینکه از ورود کاروان ها به مرزهای مهران و دیگر مرزها ممانعت نمی شود و این روند جاری است، گفت: در مسیر های زمینی برای زائران به همراه ایجاد تسهیلات و آسانی، در جای جای مسیر ها موکب ها و محل های استراحت ایجاد شده است. وی متعهد شد که تلاش های جدی برای برطرف سازی مشکلات برای زائران درحال انجام می باشد.

گفتنی است وزیر امور شهروندان پاکستانی مقیم خارج پس از دیدار با سفیر ایران، به دیدار با حامد عباس سفیر عراق در اسلام آباد رفت.

وی در این نشست نیز ضمن گفتگو در مورد امور مشترک دوجانبه و برجسته سازی اهمیت روابط با عراق برای پاکستان، گفت: خداوند را شاکرم که صلح در عراق احیا شد و این کشور مجددا به مسیر رشد و توسعه بازگشت.

وی در این نشست نیز ضمن رایزنی در رابطه با حل و فصل مشکلات موجود در مسیر زائران پاکستانی، اظهار داشت که محدودیت سنی اعمال شده از سوی عراق جهت صدور روادید برای اتباع پاکستانی برداشته شود. به زودی اقدام سختی علیه افرادی که غیرقانونی به عراق سفر می کنند و همچنین علیه دلالان در این زمینه، انجام می دهیم. خواهشمندیم فرصت هایی برای پاکستانی ها به منظور کار در عراق فراهم شود. درحال تدوین استراتژی جامع و کامل با همکاری وزارت های خارجه و امور مذهبی در زمینه زیارت هستیم، و تا تکمیل این سیاست، صدور روادید برای زائران پاکستانی جهت شرکت در اربعین حسینی تسهیل شود.

ساجد حسین طوری همچنین از سفیر عراق درخواست آزادی زندانیان پاکستانی که مرتکب جرائم معمولی شده اند را کرد.

حامد عباس سفیر عراق با بیان اینکه عراق به روابط برادرانه خود با پاکستان اهمیت می دهد و مردم عراق پاکستان را به منزله خانه دوم خود می دانند، گفت: دوکشور از ابتدا همواره دو دوست خوب بوده اند. امسال برای 25 هزار زائر پاکستانی جهت شرکت در اربعین حسینی، روادید صادر شده و تا اربعین روند صدور روادید ادامه خواهد داشت.

سفیر عراق ضمن دعوت از وزیر فدرال پاکستان برای سفر به عراق، تضمین داد که زندانیان پاکستانی آزاد می شوند.

ساجد حسین طوری با پذیرفتن دعوت سفیر عراق و عرض تشکر، اظهار داشت که پس از ایام اربعین حسینی ضمن سفر به کشور عراق، با مقامات این کشور دیدار و در مورد تقویت مناسبات دوجانبه و روابط در بخش های مختلف به رایزنی خواهد نشست.

ارسال نظر

 
1