خبر فوری

 
 
دیدار های احسن اقبال با نماینده ویژه آمریکا در امور تجارت و بازرگانی و نمایندگان کنگره
کد خبر :5748331

12:11 1401/04/29


برچسب ها : احسن اقبال, اسلام آباد, اعضای کنگره آمریکا, پاکستان و آمریکا, تغییرات آب و هوایی, روابط دوجانبه, واشنگتن, وزیر برنامه ریزی, وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان, وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه، اصلاحات و اقدامات ویژه پاکستان روز چهارشنبه 29 تیر با دلاور سید نماینده ویژه آمریکا برای تجارت و بازرگانی، و اعضای کنگره و سناتور های آمریکایی چون رندی وبر، شیلا جکسود، لیزا مکلین، سناتور شروود براون و سناتور کریس ون هولن دیدار های جداگانه ای انجام داد...


واشنگتن:به گزارش راز نیوز| احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه، اصلاحات و اقدامات ویژه پاکستان روز چهارشنبه 29 تیر با دلاور سید نماینده ویژه آمریکا برای تجارت و بازرگانی، و اعضای کنگره و سناتور های آمریکایی چون رندی وبر، شیلا جکسود، لیزا مکلین، سناتور شروود براون و سناتور کریس ون هولن دیدار های جداگانه ای انجام داد.

احسن اقبال در دیدار های خود با تاکید بر ضرورت تقویت بیشتر روابط میان پاکستان و آمریکا، در زمینه گسترش همکاری ها در بخش های آموزش، بهداشت، کشاورزی، تکنولوژی، فناوری اطلاعات و تغییرات اقلیمی صحبت کرد.

وی گفت: پاکستان و آمریکا در صلح منطقه ای و جهانی شریک هستند. وی در زمینه روابط دوکشور بر ارتقای تجارت و سرمایه گذاری تاکید کرد و در بحث تغییرات زیست محیطی گفت: سهم پاکستان در ردپای کربن بسیار کم است اما پاکستان از جمله کشورهایی است که با بیشترین آسیب در خصوص تغییرات زیست محیطی مواجه است. پاکستان برای مقابله با تغییرات زیست محیطی، خواستار همکاری آمریکا می باشد.

وی در ادامه اظهاراتش توجه مقامات آمریکایی را به سمت اقدامات یکجانبه و غیرقانونی هند در کشمیر متمرکز کرد و گفت: آمریکا، جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشری وضعیت جاری در کشمیر اشغالی را مورد بررسی ویژه قرار دهند.

ارسال نظر

 
1