خبر فوری

 
 
دیدار هئیت نمایندگان طالبان افغانستان با مقامات وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران
کد خبر :897298865

11:26 1397/10/11


برچسب ها : ایران, سید عباس عراقچی, طالبان افغانستان, علی شمخانی, مذاکرات صلح,

پس از سفر آقای شمخانی و دیدارهایی که در افغانستان داشتیم دیروز هیاتی از طالبان در تهران حضور یافتند و مذاکرات مفصلی را با معاون سیاسی وزارت امور خارجه داشتند و گفتگوهای مبسوطی میان دو طرف صورت گرفت.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، دیدار مقامات این وزارت خانه با نمایندگانی از طالبان افغانستان را تایید کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود با حضور رسانه های داخلی و خارجی اظهار داشت: هئیتی از نمایندگان طالبان افغانستان روز گذشته( یکشنبه) به تهران آمدند و با هیئت سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه دیدار و رایزنی نمودند.

وی افزود: پس از سفر آقای شمخانی و دیدارهایی که در افغانستان داشتیم دیروز هیاتی از طالبان در تهران حضور یافتند و مذاکرات مفصلی را با معاون سیاسی وزارت امور خارجه داشتند و گفتگوهای مبسوطی میان دو طرف صورت گرفت.

وی گفت: 50 درصد افغانستان تحت کنترل طالبان است و با توجه به عدم ثبات و امنیت در این مناطق، طالبان خواستار مذاکرات با ایران بود و این مذاکرات با اطلاع قبلی دولت افغانستان صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: هدف اصلی مذاکرات طالبان افغانستان و دولت جمهوری اسلامی ایران، کمک برای پیشبرد مذاکرات میان طرف های درگیر در افغانستان است تا به وسیله آن وضعیت امنیت و ثبات در افغانستان بهبود یابد.

وی گفت: ایران دارای مرز وسیعی با افغانستان است و دو کشور از نظر فرهنگی و تاریخی دارای مشترکات فراوانی میباشند و بر همین اساس دولت جمهوری اسلامی، آمادگی خود را برای کمک به بازسازی افغانستان اعلام کرده است.

لازم بذکر است علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، هفته گذشته با دعوت همتای افغانستانی خود به کابل سفر کرده بود و برای نخستین مرتبه از مذاکرات میان طالبان افغانستان و دولت جمهوری اسلامی خبر داد.

ارسال نظر

 
1