خبر فوری

 
دیدار هئیت عالی رتبه سرمایه گذار امارات با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :224965103

17:47 1402/01/11


برچسب ها : انرژی تجدید پذیر, پاکستان و امارات متحده عربی, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, شهباز شریف, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, هیئت اماراتی, واکسن,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی دیدار با هیئت عالی رتبه سرمایه گذار امارات با اشاره به روابط دو کشور پاکستان-امارات، آن را برادرانه و تاریخی توصیف کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی دیدار با هیئت عالی رتبه سرمایه گذار امارات با اشاره به روابط دو کشور پاکستان-امارات، آن را برادرانه و تاریخی توصیف کرد و گفت: پاکستان خواستار تقویت و تعمیق بیشتر مناسبات دوجانبه در بخش های مختلف از جمله تجارت و سرمایه گذاری با امارات متحده عربی می باشد.

گفتنی است هیئت شامل اعضای خانواده حاکم دبی چون شیخ احمد بن دلموک بن جمعه آل مکتوم، نصیر علی خمیس المامحی مدیر عملیات حیات بیوتکنولوژی ، هانگ بن کانگ مدیر اجرایی حیات بیوتکنولوژی، عبید احمد الزعابی رئیس مشارکت های استراتژیک در حیات بیوتکنولوژی بین المللی، صبور کرامت مشاور عمومی و اسماعیل شیران مشاور بهداشت، می باشد.

نخست وزیر پاکستان از علاقه شدید حیات بیوتکنولوژی به سرمایه گذاری در بخش داروسازی پاکستان به ویژه در توسعه واکسن استقبال کرد. وی در ادامه گفتگو ضمن ترغیب هیئت به سرمایه گذاری در بخش انرژی تجدید پذیر، اظهار داشت: متعهد می شوم که هرگونه آسانی و تسهیلات به سرمایه گذاری خارجی ارائه شود.

شیخ احمد دلموک آل مکتوم با بیان اینکه از فرصت های سرمایه گذاری گسترده در پاکستان آگاه است، گفت: امارات متحده عربی خواهان گسترش روابط هردوکشور در زمینه انرژی و سلامت است . وی تمایل خود را برای گسترش بیشتر سرمایه گذاری امارات در پاکستان را ابراز داشت و همچنین به نخست وزیر پاکستان از پروژه نیروگاه 1200 مگاواتی که با حمایت دولت سند راه اندازی شده و یک نیروگاه هیبریدی انرژی خورشیدی و بادی خواهد بود، اطلاع داد.

گفتنی است در این دیدار اسحاق دار وزیر دارایی، عبدالقادر پتیل وزیر بهداشت، طارق فاطمی دستیار نخست وزیر و دیگر مقامات پاکستان هم حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1