خبر فوری

 
 
دیدار نونگ رونگ سفیر چین با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :156087119

11:43 1401/05/07


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, سفیر چین, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نونگ رونگ, کاخ نخست وزیری پاکستان,

نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد روز گذشته با حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز|نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد روز گذشته با حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و چین بهترین دوست و شریک و برادران آهنی هستند.

وی با ابراز رضایت نسبت به تبادل هیئت‌های عالی رتبه میان پاکستان و چین به تشریح گفتگوی تلفنی جامع و وسیع با لی کی چیانگ همتای چینی خود با محوریت مشارکت راهبردی و عملیاتی میان پاکستان و چین و توافق در خصوص تقویت مناسبات همه‌جانبه پرداخت.

نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان و چین همواره در برهه‌های حساس در کنار یکدیگر حضور داشته‌اند و روابط دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه تقویت و ارتقا یافته است. وی از حمایت‌های چین از استقلال و تمامیت ارضی و توسعه اقتصادی پاکستان و همکاری با اسلام آباد در جهت مقابله با چالش‌های اقتصادی تقدیر نمود.

محمد شهباز شریف بر عزم دولت پاکستان برای به کار بستن تمامی اقدامات لازم و استفاده از پتانسیل موجود در جهت تکمیل فوری طرح‌های مجموعه اقتصادی سی پیک و تسریع در اجرای پروژه‌ها تأکید ورزید.

وی بر اهمیت پروژه‌های تحت مجموعه اقتصادی سی پک همچون پروژه ریلی ام ال-1 و کی سی آر تأکید ورزید و ابراز امیدواری نمود که در یازدهمین نشست آتی کمیته همکاری مشترک CPEC به سمت نهایی شدن این پروژه‌ها حرکت کند.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به اولویت داشتن مناطق ویژه اقتصادی سی پک گفت: از حضور سرمایه گذاران و شرکت‌های چینی در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی پاکستان استقبال خواهیم نمود.

وی با اشاره به حجم تبادلات تجاری رو به افزایش میان دو کشور و رکورد زنی پاکستان در افزایش حجم صادرات به ارزش 3.6 میلیارد دلار بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های توافقنامه تجارت آزاد پاکستان و چین برای افزایش سطح دسترسی به بازار تأکید ورزید.

 

ارسال نظر

 
1