خبر فوری

 
 
دیدار نونگ رونگ سفیر چین با رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :643676806

20:03 1400/05/18


برچسب ها : پاکستان و چین, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر چین, نونگ رونگ,

نونگ رونگ سفیر چین در پاکستان امروز دوشنبه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.


 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | نونگ رونگ سفیر چین در پاکستان امروز دوشنبه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.

طی این دیدار دکتر عارف علوی بیان کرد: مشارکت راهبردی پاکستان و چین روابط دوجانبه را به اوج خواهد رساند، پاکستان مصمم برای تکمیل به موقع پروژه سی پیک است. همچنین برخی عناصر مخالف از روند پیشرفت این پروژه ناراضی هستند اما تلاش هایشان برای تخریب، بی نتیجه خواهد بود.

در این دیدار، پاکستان و چین بر تعهد خود برای تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف به منظور منافع متقابل تاکید کرده و بر ضرورت تلاش های جمعی برای ارتقای صلح ، رفاه و توسعه در منطقه تاکید کردند. همچنین طی این ملاقات، لزوم افزایش همکاری در زمینه فناوری اطلاعات تاکید شد.

رئیس جمهور پاکستان ادامه داد: پاکستان و چین دوستان صمیمی و در هر شرایطی کنار یکدیگر هستند. و پاکستان از سیاست یکپارچه چین در موضوعات کلیدی منافع ملی ، تایوان ، تبت ، هنگ کنگ و دریای جنوبی چین حمایت می کند.

رئیس جمهور پاکستان از حمایت چین در موضوعات مورد علاقه ملی پاکستان، جامو و کشمیر، NSG و FATF قدردانی کرد. همچنین دکتر عارف علوی به خانواده های اتباع چینی جان باخته در حادثه داسو تسلیت گفت.

وی گفت: امنیت شهروندان چینی که در پروژه های مختلف پاکستان فعالیت می کنند ، اولویت اصلی پاکستان است و دولت تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از شهروندان چینی در پاکستان انجام خواهد داد.

در ادامه، نونگ رونگ سفیر چین گفت : پاکستان دوست نزدیک چین است و چین مایل است همکاری های دوجانبه را تقویت کند. همچنین تجربیات چین به رونق اجتماعی و اقتصادی پاکستان کمک خواهد کرد.

در همین حال سفیر چین خطاب به رئیس جمهور پاکستان گفت: چین طی این هفته 6 میلیون دوز واکسن را به پاکستان عرضه می کند و 100 میلیون دوز واکسن نیز تا پایان سال به پاکستان تحویل داده می شود.

ارسال نظر

 
1