خبر فوری

 
 
دیدار نونگ رونگ با دکتر احسن اقبال وزیر برنامه ریزی پاکستان پیرامون بررسی پروژه های تحت سی پیک
کد خبر :1556038523

20:03 1401/08/09


برچسب ها : CPEC, احسن اقبال, پاکستان و چین, پروژه ML-1, سفیر چین, نونگ رونگ, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

نونگ رونگ سفیر چین در پاکستان با دکتر احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اصلاحات و اقدامات ویژه پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نونگ رونگ سفیر چین در پاکستان با دکتر احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اصلاحات و اقدامات ویژه پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد و هر دو طرف در مورد پروژه سی پیک (CPEC) بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار، پروژه های در دست اجرا تحت CPEC مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در سفر آینده شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به چین ارائه و تفاهم نامه هایی در زمینه این پروژه ها امضا خواهد شد.

دکتر احسن اقبال بر اهمیت پروژه های مختلف CPEC به ویژه پروژه های ML-1 و راه آهن دایره ای کراچی (KCR) تاکید کرد و آن ها را پروژه های استراتژیک خواند و گفت: تمامی عملیات ها در این زمینه از جمله تصویب کارگروه توسعه مرکزی تکمیل شده است همچنین پروژه ML-1 تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد پاکستان و چین خواهد گذاشت.

در ادامه وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان بر اهمیت بسیاری از پروژه های مختلف از جمله در زمیثنه های انرژی، فناوری اطلاعات، کشاورزی، فرهنگی تاکید کرد بطوری که این پروژه ها در سفر محمد شهباز شریف به چین در تاریخ یکم نوامبر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تفاهم نامه هایی میان پاکستان و چین منعقد خواهد شد.

در پایان این دیدار، سفیر چین از تلاش‌های دولت به ‌ویژه دکتر احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اصلاحات و اقدامات ویژه پاکستان قدردانی کرد و از همکاری کامل خود در زمینه های مختلف اطمینان بخشید.

ارسال نظر

 
1