خبر فوری

 
 
دیدار نمایندگان کنگره آمریکا با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :94388303

12:14 1401/06/15


برچسب ها : اسلام آباد, اعضای کنگره آمریکا, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, پنجاب, دیدار, وزیر امور خارجه پاکستان,

خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا به همراه هیئت عالی رتبه کنگره این کشور با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار توماس سوزی و آل گرین نمایندگان کنگره آمریکا نیز حضور داشتند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا به همراه هیئت عالی رتبه کنگره این کشور با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار توماس سوزی و آل گرین نمایندگان کنگره آمریکا نیز حضور داشتند.

وزیر امور خارجه پاکستان از سفر نمایندگان کنگره آمریکا به پاکستان در اوضاع کنونی کشور تمجید کرد. وی گفت که بیش از 33 میلیون نفر درگیر سیل شده اند و بیش از 1300 نفر نیز جان باخته اند و بیش از 4 میلیون هکتار زمین کشاورزی نابود شده است. علاوه بر این صدها دام نیز تلف شده اند.

وی افزود: دولت پاکستان اکنون به طور کامل مشغول امداد رسانی و نجات مردم سیل زده کشور است. توانبخشی صدها هزار نفر که درگیر سیل شده اند و بازسازی زیرساخت های نابود شده، نیازمند امکانات بسیار زیاد بوده و بازسازی کشور یک چالش بزرگ است.

وی طی این دیدار گفت: پاکستان با وجود حضور بین کشورهایی که کمترین انتشار کربن را دارند، گرفتار تغییرات آب و هوایی شده است. ما امیدواریم که جامعه بین المللی با اذعان به میزان خسارات وارد شده طی سیل به پاکستان، برای احیا و بازسازی کشور به ما کمک کند. پاکستان اولین کشور ویران شده توسط تغییرات آب و هوایی نیست و آخرین کشور نیز نخواهد بود.

وی همچنین طی این دیدار بر لزوم پیگیری یک برنامه مشترک زیست محیطی و عدالت جهانی محیط زیست تاکید کرد.

خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا نیز طی این دیدار گفت که از ویرانی های سیل در پاکستان بسیار ناراحت شده است. وی گفت که او و هیئت همراه وی پس از ارزیابی وضعیت زمین ها، از تلاش های کنگره و دولت آمریکا برای کمک به پاکستان در این شرایط سخت حمایت خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1