خبر فوری

 
 
دیدار نمایندگان کنگره آمریکا با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :726055307

11:51 1401/06/15


برچسب ها : اسلام آباد, اعضای کنگره آمریکا, پاکستان و آمریکا, پنجاب, دیدار, شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا به همراه هیئت عالی رتبه کنگره این کشور با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا به همراه هیئت عالی رتبه کنگره این کشور با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار توماس سوزی و آل گرین نمایندگان کنگره آمریکا نیز حضور داشتند.

نخست وزیر پاکستان با تمجید از سفر هیئت عالی نمایندگان کنگره آمریکا به پاکستان در شرایط وخیم کنونی، گفت که دولت پاکستان به طور کامل مشغول امداد و نجات مردم سیل زده کشور می باشد. بیش از 33 میلیون نفر درگیر سیل شده اند و بیش از 1300 نفر نیز جان باخته اند. علاوه بر این بخش های کشاورزی، دام، مسکن و زیرساخت های پاکستان دچار آسیب دیدگی شدید شده است.

وی افزود: احیا و بازسازی خسارات سنگین وارد شده، چالش بزرگی بوده و نیازمند امکانات و اراده قوی می باشد. ارسال کمک و ابراز همبستگی و حمایت از پاکستان توسط جامعه بین المللی بسیار مهم است.

وی با ابراز اطمینان از تقویت روابط کنونی پاکستان و آمریکا، بر لزوم گفتگوی سازنده و پایدار بین دو کشور که مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل باشد، تاکید کرد.

وی طی این دیدار گفت: پاکستان با وجود حضور بین کشورهایی که کمترین انتشار کربن را دارند، گرفتار تغییرات آب و هوایی شده است. کشورهای توسعه یافته باید برای پاکسازی آب و هوای خود تلاش کنند که شامل پیشبینی منابع برای کاهش آثار منفی تغییرات آب و هوایی در کشورهای درحال توسعه می شود.

وی طی این دیدار با تمجید از کمک های آمریکا برای سیل زدگان پاکستان گفت: سفر نماینگان کنگره آمریکا به پاکستان موجب افزایش آگاهی بین المللی در مورد میزان خسارات وارد شده طی سیل در پاکستان و افزایش ارسال کمک به مردم کشور خواهد شد.

خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا با ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان، از اقدامات نخست وزیر پاکستان تمجید و ابراز امیدواری کرد که مردم پاکستان با اراده و شجاعت از این مشکلات عبور خواهند کرد.

وی افزود: کنگره و دولت آمریکا در این چالش بزرگ در کنار پاکستان خواهد ایستاد و برای کاهش مشکلات مردم این کشور و بازسازی آن کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1