خبر فوری

 
 
دیدار نمایندگان کنگره آمریکا با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :864503609

13:47 1401/06/15


برچسب ها : اسلام آباد, اعضای کنگره آمریکا, پاکستان و آمریکا, پنجاب, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان,

خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا به همراه هیئت عالی رتبه کنگره این کشور با عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار توماس سوزی و آل گرین نمایندگان کنگره آمریکا و دونالد بلوم سفیر این کشور نیز حضور داشتند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا به همراه هیئت عالی رتبه کنگره این کشور با عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار توماس سوزی و آل گرین نمایندگان کنگره آمریکا و دونالد بلوم سفیر این کشور نیز حضور داشتند.

رئیس جمهور پاکستان طی این دیدار به خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا نشان افتخار هلال پاکستان را اهدا کرد. این نشان افتخار به دلیل خدمات وی و اقدامات او برای برجسته کردن میزان خسارات پاکستان طی سیل، حمایت از کمک آمریکا به پاکستان برای سیل اخیر، تلاش برای گسترش همکاری های دوجانبه بین پاکستان و آمریکا برای بهتر کردن وضع زندگی و درآمد مردم دو کشور و به دلیل اذعان پاکستان و حمایت این کشور از گروه کنگره ی قوی و موثر پاکستان در کنگره آمریکا داده شده است.

رئیس جمهور پاکستان طی این دیدار از خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا برای ریاست برجسته وی بر گروه کنگره پاکستان در کنگره آمریکا و اقدامات وی برای تقویت روابط بین آمریکا و پاکستان تشکر کرد.

رئیس جمهور پاکستان با تمجید از سفر هیئت عالی نمایندگان کنگره آمریکا به پاکستان در شرایط وخیم کنونی و ابراز تاسف آنان از شرایط کشور، هیئت آمریکایی را در مورد خسارات وارد شده طی سیل به پاکستان که در نتیجه تغییرات آب و هوایی رخ داده است، آگاه کرد.

وی طی این دیدار با تاکید بر لزوم کمک آمریکا و جامعه بین المللی برای بازسازی زیرساخت های پاکستان و کاهش مشکلات سیل زدگان کشور، از هیئت آمریکایی خواست تا در این زمینه نقش ایفا کنند.

وی افزود: پاکستان در شرایط وخیم اقتصادی، مشکلات مالی فراوان و خسارات شدید وارد شده به کشور، نمی تواند به تنهایی به سیل زدگان کمک کند. سیل ویرانگر مناطق مختلف پاکستان از جمله ایالت بلوچستان، ایالت سند و جنوب ایالت پنجاب را درگیر خود کرده است. در این مناطق زیرساخت ها از جمله زمین ها و محصولات کشاورزی نابود شده اند و مردم راه کسب درآمد خود را از دست داده اند. زنان، کودکان و سالمندان نیز درگیر سیل شده اند.

وی گفت: پاکستان برای روابط خود با آمریکا ارزش قائل بوده و امیدوار است که سفر هیئت نمایندگان کنگره آمریکا به پاکستان موجب تقویت روابط دو کشور شود. فرصت های بسیار زیادی برای افزایش همکاری ها بین دو کشور بخصوص در بخش های تجارت، سرمایه گذاری، کشاورزی و انتقال تکنولوژی به بخش های ضروری پاکستان وجود دارد. پاکستان با وجود دارا بودن زمین های کشاورزی فراوان، به دلیل نداشتن تکنولوژی های جدید، محصولات کشاورزی با حجم و تنوع کم تولید می کند.

وی همچنین گفت: به منظور ایجاد امنیت غذایی در پاکستان می توان با تکنولوژی آمریکا و توان مردم، حجم و تنوع محصولات کشاورزی را افزایش داد و زمین های لایزرع را به زیر کشت برد. برای ورود بانوان به جریان اقتصادی که 50 درصد جمعیت پاکستان را تشکیل می دهند، باید از پشتیبانی و تخصص آمریکا به منظور آموزش مناسب آنان استفاده کرد. ما برای فائق آمدن بر کمبود مواد غذایی در پاکستان که 38 درصد از کودکان کشور را درگیر خود کرده است، خواستار کمک آمریکا می باشیم.

دو کشور می توانند برای ارائه مهارت های باکیفیت به جوانان پاکستانی برای تبدیل آنان به متخصصان فناوری اطلاعات و تامین نیاز روز افزون منطقه و جهان در این زمینه همکاری کنند.

خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا نیز طی این دیدار با ابراز نگرانی عمیق از خسارت وارد شده طی سیل به پاکستان، قول داد که موضوع افزایش میزان کمک ها به پاکستان را با دولت آمریکا مطرح خواهد کرد.

وی گفت: آمریکا وعده ارائه 30 میلیون دلار به پاکستان برای کمک های بشردوستانه را داده و بیش از 1.1 میلیون دلار کمک مالی و پشتیبانی برای این کشور فراهم کرده است. این کمک ها برای مناطقی که بیشترین آسیب را از سیل دیده اند و برای جلوگیری از سیل در آینده ارسال خواهد شد. آمریکایی های مقیم پاکستان برای جمع آوری کمک به سیل زدگان این کشور در حال تلاش هستند.

وی همچنین طی این دیدار گفت: آمریکا برای بررسی آثار سیل با همکاری شرکای محلی و مقامات پاکستانی بر نظارت بر بحران سیل در این کشور ادامه خواهد داد تا ارسال کمک های غذایی، فراهم کردن آب سالم، بهبود وضعیت سلامت و بهداشت، ارسال کمک های مالی و ایجاد پناگاه ها برای سیل زدگان پاکستان به سرعت انجام شود.

هیئت آمریکایی در پایان با ابراز نگرانی عمیق از خسارات سیل در پاکستان، با مردم سیل زده این کشور ابراز همبستگی و برای جان باختگان تسلیت گفت.

ارسال نظر

 
1