خبر فوری

 
 
دیدار نمایندگان پارلمان اروپا با وزیر خارجه پاکستان
کد خبر :444512118

02:53 1398/05/09


برچسب ها : اروپا, پارلمان اروپا, پاکستان, شاه محمود قریشی, هند, وزیر خارجه پاکستان, کشمیر,

هیئت نمایندگان پارلمان اروپا با سرپرستی ریچارد کوربت رئیس دوستان کشمیر در پارلمان اروپا با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان دیدار کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، هیئت نمایندگان پارلمان اروپا با سرپرستی ریچارد کوربت رئیس دوستان کشمیر در پارلمان اروپا با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان دیدار کردند. طبق بیانیه دفتر وزارت خارجه پاکستان در این هیئت خانم ایرینا وان معاون رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا، راجا نجابت، شفق محمد عضو پارلمان اروپا، نازیه رحمان، صدیق خان از بروکسل و چند عضو پارلمان اروپا که متعلق به کشمیر هستند در این هیئت حضور داشتند.

در این دیدار در زمینه روابط دوجانبه و مسائل کشمیر بحث و گفتگو شد. شاه محمود قریشی ضمن عرض تبریک به نمایندگان پارلمان اروپا در عملکرد موفق انتخابات اخیر اتحادیه اروپا گفت: پاکستان روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا را گرامی می دارد. پاکستان برای کسب اهداف مشترک خواهان روابط دوجانبه بر پایه برابری با پارلمان جدید اروپا است. برای برجسته کردن نقض حقوق بشر و ظلم های هند در کشمیر نقش نمایندگان پارلمان انگلیس و اروپا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد گروه پارلمانی احزاب برای کشمیر در تاریخ 8 آبان 1397، موضع پاکستان در مورد کشمیر را تایید کرد. همچنین وی از تصویب قطعنامه به اتفاق آرا در برابر نقض حقوق بشر در کشمیر توسط هند در پارلمان اروپا در تاریخ 30 بهمن 1397، که با موضوع کشمیر توسط کمیته حقوق بشر پارلمان برگزار شد ابراز خرسندی کرد.

وی در ادامه افزود نیروهای امنیتی هند در کشمیر پس از حادثه پلواما به خشونت های خود علیه مردم مسلمان کشمیر اضافه کرده اند. پاکستان به حمایت های دیپلماتیک و اخلاقی خود از کشمیر ادامه خواهد داد. مسئله کشمیر باید مطابق قطعنامه های سازمان ملل حل و فصل شود. همکاری و حمایت جامعه بین المللی برای حل مسئله کشمیر ضروری است.

هیئت نمایندگان پارلمان اروپا به وزیر امور خارجه از همه تلاش خود برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در کشمیر اعلام همکاری کردند.

ارسال نظر

 
1