خبر فوری

 
دیدار نمایندگان ویژه تریکا پلاس با عمران خان نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1267550493

20:44 1400/08/22


برچسب ها : افغانستان, ایالات متحده آمریکا, پاکستان, تریکا پلاس, چین, روسیه, صلح, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

نمایندگان ویژه تریکا پلاس روز جمعه 21 آبان (12 نوامبر) با عمران خان نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار کردند.


نمایندگان ویژه تریکا پلاس(چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا و پاکستان) روز جمعه 21 آبان (12 نوامبر) با عمران خان نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار کردند.

عمران خان با تاکید بر اهمیت تریکا پلاس، به نماینگان ویژه در اسلام آباد به خاطر برگزاری یک نشست موفق در مورد وضعیت افغانستان و پیشرفت در مقابله با چالش های پیش رو تبریک گفت.

نخست وزیر پاکستان بر اهمیت صلح و ثبات در افغانستان برای امنیت و رفاه کل منطقه تاکید کرد.

وی همواره تاکید کرده است که هیچ راه حل نظامی برای ثبات در افغانستان وجود ندارد. به همین دلیل، پاکستان از راه حل سیاسی مبتنی بر مشارکت همه طرف ها حمایت کرده است و با توجه به تغییر وضعیت، نخست وزیر پاکستان بر لزوم فراگیری، احترام به حقوق بشر و اقدامات مصمم ضد تروریسم تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت تفکر عملی و گفتگوی سازنده جامعه بین المللی در افغانستان برای رسیدگی به نگرانی های متقابل و ارتقای منافع مشترک کشورهای تریکا پلاس تاکید کرد.

عمران خان همچنین خواستار کمک فوری بشردوستانه و همچنین کمک های اقتصادی به افغانستان برای رفع چالش های فروپاشی اقتصادی و بحران انسانی شد.

وی ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی به وخامت اوضاع افغانستان و مردمان این کشور پی برده و گام های فوری برای رهاسازی دارایی های مسدود شده و به کاهش درد و رنج مردم افغانستان کمک کند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در پایان نقش مهم مجموعه تریکا پلاس را در این زمینه برجسته خواند.

ارسال نظر

 
1