خبر فوری

 
 
دیدار نمایندگان شرکت های بزرگ چینی با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :630212230

18:38 1399/06/05


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و چین, چین, سرمایه گذاری, نخست وزیر پاکستان,

هیئتی متشکل از نمایندگان 10 شرکت برجسته چینی به رهبری یاوجنگ سفیر چین با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان در دیدار با نمایندگان 10 عدد از شرکت های بزرگ چینی در صنعت، امور مالی، علم و فناوری، کشاورزی، ارتباطات و انرژی ، ضمن استقبال از افراد بازرگان شرکت های برجسته چینی، با بیان اینکه مراکز تجاری چین باید دفاتر منطقه ای خود را در پاکستان تاسیس کنند، گفت: تقویت روابط میان پاکستان و چین، اهمیت بسزایی برای پاکستان دارد و منافع و اهداف دو کشور نیز مشترک هستند.

وی افزود: استحکام روابط تجاری ملت های دو کشور در اولویت دولت اسلام آباد قرار دارد، و اطمینان می دهم که دولت پاکستان ارائه تسهیلات به شرکت های بازرگانی چینی را در اولویت قرار دهد.

در هیئت ملاقات کننده با نخست وزیر پاکستان نمایندگان شرکت های ساخت و ساز نیرو چین(پاور چین)، راه و پل چین (CRBC)، گروه چین و پاکستان (گیژوبه)، سرمایه گذاری محدود آسیای جنوبی، گروه راه آهن چین محدود، بانک صنعتی و بازرگانی شرکت مهندسی ماشین آلات چین و چین موبایل پاکستان محدود به رهبری یاوجنگ سفیر چین و جاوید آفریدی مدیر عامل شرکت حایر حضور داشتند.

همچنین مقامات پاکستانی چون مراد سعید وزیر ارتباطات، محمد حماد اظهر وزیر صنعت، اسد عمر وزیر برنامه ریزی، عبدالحفیظ شیخ وزیر دارایی، عبدالرزاق داوود مشاور تجاری، عاطف آر بخاری رئیس هیئت سرمایه گذاری، عاصم سلیم باجوا سپهبد بازنشسته ارتش و رئیس سی پیک در این نشست شرکت داشتند.

هیئت چین از نخست وزیر پاکستان به دلیل بروز علاقه شخصی به ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران چینی و جامعه تجاری در پاکستان تشکر کرده و از سیاست های دوستدار بازرگانی و تسهیلات در این زمینه از سوی دولت فعلی پاکستان ابراز خرسندی کرد و عزم خود برای افزایش سرمایه گذاری و توسیع فعالیت های بازرگانی در بخش های مختلف را ابراز داشتند.

سفیر چین گفت: معرفی اصلاحات مختلف در سطح سیاست و اجرای آن باعث افزایش اعتماد جامعه تجاری چین شده است و ما پاکستان را به عنوان یک شریک مهم در وضعیت پس از کووید19 می دانیم. وی افزود موضع نخست وزیر پاکستان، تبدیل کردن این کشور به قطب تجاری است و چین نیز پاکستان را به عنوان قطب تجاری در حال ظهور می بیند.

عمران خان طی گفتگو در رابطه با زیبایی های طبیعی منطقه سوات، بر گسترش بخش گردشگری تاکید کرد.  

ارسال نظر

 
1