خبر فوری

 
دیدار نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل با وزیر امور حقوق بشر پاکستان
کد خبر :934560899

10:46 1401/02/31


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, پناهندگان افغان, دولت طالبان افغانستان, ریاض حسین پیرزاده, مهاجران افغان, وزیر فدرال حقوق بشر, کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان,

نوریکو یوشیدا نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز جمعه با ریاض حسین پیرزاده وزیر امور حقوق بشر پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


 

دیدار نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل با وزیر امور حقوق بشر پاکستان

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نوریکو یوشیدا نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور مهاجران روز جمعه با ریاض حسین پیرزاده وزیر امور حقوق بشر پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص وضعیت 1.8 میلیون تن از پناهندگان افغان و امور مختلف مربوط به این پناهندگان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق بیانیه مطبوعاتی وزارت فدرال حقوق بشر پاکستان، نوریکو یوشیدا نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در این دیدار از تلاش‌های سخاوتمندانه پاکستان برای میزبانی تعداد عظیمی از مهاجران افغان طی 4 دهه گذشته تمجید نمود و گفت: پاکستان هرگونه تسهیلات لازم همچون درمان و آموزش را همانند شهروندان خود، برای پناهندگان افغان فراهم نموده که بسیار قابل تحسین و تمجید است.

وی اذعان داشت: در جریان شروع پاندمیک جهانی کووید-19 تسهیلات گسترده‌ای در زمینه واکسیناسیون برای پناهندگان افغان فراهم و ارائه گردید که از سوی جامعه جهانی مورد تمجید قرار گرفت.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در ادامه اظهارات خود به تشریح برخی از کم و کاست‌های موجود برای پناهندگان افغان همچون عدم وجود سیستم منظم و کارآمد برای صدور گواهی تولد و پناهندگی سیاسی پرداخت و افزود: پس از به روی کار آمدن طالبان در افغانستان در سال 2021 میلادی، سیاست‌ها و رویکردهای مختلفی در نظام جدید این کشور دچار دگرگونی شد که باعث افزایش نگران کننده بی خانمانی و آوارگی مردم افغانستان شد. وی خواستار توجه بیش از پیش وزیر فدرال دولت پاکستان به این موارد شد.

ریاض حسین پیرزاده وزیر فدرال حقوق بشر پاکستان نیز در این دیدار ابراز داشت: پناهندگان افغان از بالاترین سطح آزادی در پاکستان برخوردار هستند و بدون هیچ محدودیتی مجاز به تردد در سراسر کشور هستند.

وی افزود: روابط فرهنگی میان مردم پاکستان و افغانستان بسیار مستحکم و قوی است و پاکستان برای بیشتر مردم افغان همانند خانه دوم می‌باشد، ما علی رغم امکانات و منابع محدود مالی خود مدت چهل سال میزبان این مهاجران بودیم.

وزیر حقوق بشر پاکستان خبر داد: روزانه هزاران نفر با هدف تجارت و کسب درآمد در حال تردد در مرزها می‌باشند و پاکستان هیچگاه محدودیتی علیه رفت و آمد این افراد اعمال نکرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پاکستان به دلیل درگیری‌های دیرینه قبایلی با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه است که دلیل اصلی عدم آرامش برای مردم این کشور به شمار می‌رود، هند همسایه دشمن ماست که برای دستیابی به منافع خود از مردم مظلوم و بی گناه افغانستان بهره برداری کرده و به ایجاد مسائل امنیتی در پاکستان می‌پردازد. این موضوع باعث تجدید نظر در سیاست‌های دولت پاکستان در قبال پناهندگان افغان و امور کنترل مرزها گردید.

ارسال نظر

 
1