خبر فوری

 
دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با هیئت طالبان
کد خبر :1857374248

14:14 1399/12/17


برچسب ها : اشرف غنی, افغانستان, توافق دوحه, دوحه, دیدار, رئیس جمهور افغانستان, زلمی خلیل زاد, عبدالله عبدالله, مذاکرات بین الافغان, نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان, هیئت طالبان,

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با هیئت طالبان در دوحه دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار در مورد تخلفات و مهلت خروج نیروهای آمریکایی بحث و تبادل نظر شد.


دوحه: به گزارش راز نیوز |  زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با هیئت طالبان در دوحه دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار در مورد تخلفات و مهلت خروج نیروهای آمریکایی بحث و تبادل نظر شد. 

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان چند وقت پیش نیز با مقامات افغانستان در کابل دیدار کرده بود. در آن دیدار اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله نیز شرکت کردند.

طی آن دیدار اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفت: حکومت افغانستان آماده برگزاری انتخابات به منظور پیشرفت در روند مذاکرات با طالبان است.

محمد نعیم سخنگوی طالبان طی پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و یک ژنرال آمریکایی با هیئت طالبان دیدار و گفتگو کردند. در این دیداری که روز جمعه برگزار شد ملا عبدالغنی نیز شرکت کرد.

همچنین طرفین در مورد توافق نامه دوحه و انجام تعهدات ذکر شده در آن به طور کامل، بحث و تبادل نظر کردند.

وی افزود: در مورد اوضاع فعلی افغانستان و روند مذاکرات بین الافغان نیز گفتگو شد.

ارسال نظر

 
1