خبر فوری

 
 
دیدار نماینده ویژه آمریکا برای تغییرات آب و هوایی با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :962837205

11:48 1401/06/30


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, جان کری, دیدار, شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نماینده ویژه آمریکا برای تغییرات آب و هوایی, نیویورک,

جان کری نماینده ویژه آمریکا برای تغییرات آب و هوایی با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | جان کری نماینده ویژه آمریکا برای تغییرات آب و هوایی با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله آثار تغییرات آب و هوایی بحث و تبادل نظر کردند. این دیدار در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شده است.

 

نخست وزیر پاکستان طی این دیدار از خدمات نماینده ویژه آمریکا برای تغییرات آب و هوایی برای افزایش آگاهی از بحران پاکستان به دلیل وقوع بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی و حل این بحران تشکر کرد.

وی افزود: ما به نقش آمریکا برای حل مسئله تغییرات آب و هوایی اذعان می کنیم. سیل ناشی از تغییرات آب و هوایی خسارت های شدید جانی و مالی به پاکستان وارد کرده است.

وی با تشکر از کمک های فوری آمریکا به سیل زدگان پاکستان، بر ضرورت کمک و حمایت مداوم سازمان های بین المللی از این کشور به منظور احیا و بازسازی زیرساخت های آن تاکید کرد.

وی گفت: پاکستان کمتر از یک درصد از گاز های گلخانه ای را منتشر می کند و 10 کشور بیشترین نقش را در انتشار گازهای گلخانه ای دارند.

وی همچنین گفت: طی سیل اخیر در پاکستان بیش از 1400 نفر جان باخته و 33 میلیون نفر آواره شده اند. 600 هزار نفر از بین این تعداد زنان حامله هستند. 4 میلیون هکتار زمین کشاورزی نیز نابود شده و کسب و کار مردم در شهرها و روستاها از بین رفته است.

نخست وزیر پاکستان بر اهمیت نقش رهبری آمریکا برای فراهم کردن کمک های مالی، انتقال تکنولوژی و کمک به ظرفیت سازی برای اجرای تعهدات نسبت به کشورهای در حال توسعه از جمله پاکستان برای عبور کشور از بحران بوجود آمده به دلیل تغییرات آب و هوایی در کشور تاکید کرد.

نماینده ویژه آمریکا برای تغییرات آب و هوایی نیز طی این دیدار با دولت و مردم پاکستان ابراز همبستگی کرده و بر حمایت مداوم آمریکا از پاکستان برای عبور از چالش های پیش رو تاکید کرد.

وی افزود: آمریکا برای کمک به بازسازی زیرساخت های مقاوم در پاکستان و همکاری با این کشور در اشکال دیگر آماده است تا از بحران های مشابه سیل اخیر در پاکستان در آینده جلوگیری شود.

دو طرف در پایان برای افزایش مذاکرات دوجانبه در زمینه ی تغییرات آب و هوایی توافق کردند.

ارسال نظر

 
1