خبر فوری

 
 
دیدار نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان با وزیر امور مذهبی دولت فدرال پاکستان
کد خبر :1314632697

12:13 1401/03/03


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آلمان, پاکستان و افغانستان, حقوق زنان, حوادث تروریستی, سفیر آلمان, طالبان افغانستان, نماینده ویژه آلمان, وزیر امور مذهبی پاکستان,

یاسپر ویک نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان به همراه سفیر آلمان با مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یاسپر ویک نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان به همراه سفیر آلمان با مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.

طبق جزئیات منتشر شده، در این دیدار موضوعات مختلف سیاسی و امنیتی منطقه ای و جهانی از جمله اوضاع کلی افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی پاکستان در این دیدار ابراز داشت: مردم پاکستان و افغانستان با ارزش های مشترک فرهنگی، مذهبی و اجتماعی با یکدیگر پیوند خورده اند و آینده آنان به یکدیگر وابسته است.

وی با بیان اینکه پاکستان همواره برای ایجاد صلح و امنیت در افغانستان تلاش ها و اقدامات جدی را به کار بسته است افزود: ما برای درک مسائل افغانستان نیازمند توجه به ماهیت جامعه این کشور هستیم، هیچ کشوری از جهان نباید از ارائه کمک های بشر دوستانه به افغانستان عقب نشینی کند.

وزیر امور مذهبی پاکستان در پاسخ به پرسش نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان خاطرنشان کرد: اسلام یک دین آزاد دارای وسعت نظر است و در آن هیچ محدودیتی مبنی بر فراگیری علم و فعالیت در مشاغل برای بانوان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: جهان تفکرات اشتباهی نسبت به طالبان دارد، در نزد طالبان تکریم و احترام زنان بیش از آموزش آنان با اهمیت است، خود افغانستان در حال حاضر با مشکل تروریسم مواجه است، قطعا پس از بهبودی شرایط و اوضاع در افغانستان، زنان این کشور در بخش های مختلف به فعالیت خواهند پرداخت، اسلام حقوق بسیار گسترده ای را برای بانوان اندیشیده و مسئولیت های بسیار کمی را بر دوش آنان نهاده است.

وزیر امور مذهبی پاکستان در ادامه این دیدار از آلمان خواستار ایفای نقش برای مقابله با اسلام هراسی در سطح جهان شد و افزود: مردم مسلمان کشمیر، هند، فلسطین و میانمار در حال مقابله با تروریسم و نسل کشی هستند.

یاسپر ویک نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان نیز در این دیدار اظهار داشت: آلمان به منظور بازسازی افغانستان و توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور مبلغ 800 میلیون یورو را اختصاص داده است.

وی افزود: در آینده نیز هرگونه همکاری لازم با مردم افغانستان تداوم خواهد داشت، گسترش موج اقدامات تروریستی طی روزهای اخیر در افغانستان و همچنین انتشار اخبار منفی در خصوص آموزش زنان این کشور نگران کننده است.

ارسال نظر

 
1