خبر فوری

 
 
دیدار نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان با معاون وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :545932050

09:53 1400/12/17


برچسب ها : پاکستان و آلمان, پاکستان و افغانستان, دولت طالبان افغانستان, سهیل محمود, صلح افغانستان, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, نماینده ویژه آلمان,

نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان در دیدار با معاون وزیر امور خارجه پاکستان پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات افغانستان به بحث و گفتگو پرداخت.


اسلام­ آباد: به گزارش راز نیوز| نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان در دیدار با معاون وزیر امور خارجه پاکستان پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات افغانستان به بحث و گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جسپر ویک نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان روز گذشته با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و برلین و دیگر موضوعات منطقه ای به ویژه اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.

سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار به تشریح مواضع و رویکرد اسلام آباد در قبال برپایی امنیت، ثبات و آبادانی افغانستان پرداخت و گفت: حضور و تعامل پایدار جامعه جهانی و تداوم کمک های بشردوستانه می تواند به مقابله با چالش های انسانی و اقتصادی در افغانستان کمک نماید.

وی بر جامعه جهانی تاکید کرد علاوه بر کمک های بشردوستانه اقدامات دیگری را نیز در دستور کار خود قرار دادند زیرا این اقدامات می تواند به ثبات پایدار در افغانستان تقویت بخشد.

وی خاطرنشان کرد: ثبات در افغانستان می تواند نقش ویژه ای در ایجاد ثبات اقتصادی در کشور، توسعه روابط منطقه ای و مقابله با تروریسم به همراه داشته باشد.

جسپر ویک نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان نیز در این دیدار از تلاش ها و اقدامات اسلام آباد برای ایجاد امکانات جهت خروج شهروندان خارجی کشورهای مختلف به ویژه آلمان از افغانستان تقدیر نمود و بر لزوم برقراری تعامل با افغانستان جهت تقویت صلح و ثبات در این کشور تاکید ورزید.

وی همچنین بر عزم برلین برای توسعه روابط دوجانبه و گسترش سطح همکاری ها در تمامی زمینه های مورد علاقه تاکید نمود.

 

ارسال نظر

 
1