خبر فوری

 
 
دیدار نماینده زنان سازمان ملل متحد در پاکستان با حسین پیرزاده وزیر فدرال حقوق بشر
کد خبر :1817427278

19:47 1401/07/07


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, حقوق زنان, دیدار, ریاض حسین پیرزاده, زنان سازمان ملل متحد, گفتگو, وزیر حقوق بشر, وزیر فدرال حقوق بشر,

شارمیلا رسول، نماینده زنان سازمان ملل متحد در پاکستان با میان ریاض حسین پیرزاده وزیر فدرال حقوق بشر در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شارمیلا رسول، نماینده زنان سازمان ملل متحد در پاکستان با میان ریاض حسین پیرزاده وزیر فدرال حقوق بشر در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد، همچنین در این نشست افضل لطیف، معاون وزیر حقوق بشر و دیگر مقامات ارشد این وزارتخانه نیز حضور داشتند.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه و همکاری دوجانبه برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میان ریاض حسین پیرزاده ضمن خوشامدگویی به شرمیلا رسول از نقش زنان سازمان ملل متحد به دلیل حمایت از حقوق زنان در پاکستان قدردانی کرد و گفت: تحت رهبری شهباز شریف، دولت کنونی فعالانه ذینفعان مربوطه را در برنامه های مختلف مرتبط با توانمندسازی زنان و برابری جنسیتی برای ایجاد یک محیط فراگیر درگیر می کند.

وی از حمایت کامل خود برای استفاده از منابع و پیوندهای موجود در سیستم کشور جهت طرح بهتر برابری جنسیتی در جامعه اطمینان داد و افزود: وزارت منابع انسانی، مکانیسم‌ های مختلفی برای جمع‌آوری داده‌ها از جمله سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی (HRMIS) دارد که می‌تواند به طور مؤثر برای تدوین اهداف مورد نظر خود استفاده کند، همچنین وزارت زنان در حال برنامه ریزی برای توانمندسازی بیشتر بانوان در کشور است.

در ادامه شرمیلا رسول در مورد پیشرفت برنامه های متعددی که توسط زنان سازمان ملل متحد با همکاری سازمان های مختلف بخش دولتی در کشور اجرا می شود، با هدف ارتقای حقوق زنان و برابری جنسیتی جهت دستیابی به توسعه پایدار در پاکستان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برنامه های مختلفی طی رایزنی با ذینفعان مختلف تدوین شده است تا محیطی مساعد و مناسب برای زنان متعلق به هر بخش از جامعه ایجاد گردد.

وی در پایان از قوانین مترقی در مورد حقوق زنان در پاکستان قدردانی کرد و نقش وزارت حقوق بشر را در خصوص از بین بردن خشونت علیه زنان، که مانع بزرگی در برابر اجرای تعهدات بین المللی می باشد، به رسمیت شناخت.

ارسال نظر

 
1