خبر فوری

 
 
دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد با رئیس شورای امنیت
کد خبر :128270790

15:12 1398/05/16


برچسب ها : پاکستان و هند, جامو و کشمیر, سازمان ملل متحد, شورای امنیت, مرز هند و پاکستان, ملیحه لودی,

خانم ملیحه لودی نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد با خانم جوانا رونیکا رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار کرد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز خانم ملیحه لودی نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد با خانم جوانا رونیکا رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده خانم ملیحه لودی در این دیدار، به گفتگو در خصوص موضوع کشمیر پرداخت و رئیس شورای امنیت را از اقدامات هند در منطقه کشمیر و آخرین اخبار مربوط به اوضاع کشمیر آگاه نمود.

ملیحه لودی اظهار داشت: اقدام خلاف قانون دولت هند باعث به خطر افتادن امنیت منطقه شده است و شورای امنیت سازمان ملل باید به منظور مقابله با هرگونه خطرات احتمالی دست به اقدام جدی بزند.

وی افزود: پایان دادن به اشغال منطقه کشمیر توسط دهلی نو، وظیفه شورای امنیت است، دولت هند علی رغم پذیرش حق خودمختاری مردم کشمیر توسط سازمان ملل متحد با زیر پا گذاشتن تصمیمات و قطعنامه سازمان ملل و شورای امنیت، حق خودمختاری منطقه کشمیر را پایان داده است.

وی با اشاره به خطرات و تهدیدات پیش روی منطقه پس از اقدام دولت هند در کشمیر و مواضع اسلام آباد خاطر نشان کرد:  هند نمی‌تواند با استفاده از قدرت و ایجاد قانون‌های یک‌جانبه گرایانه به تغییر ساختار جغرافیایی بپردازد، اقدامات هند در منطقه کشمیر برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت است و اجرایی سازی این قطعنامه از وظایف شورای امنیت و جامعه جهانی است.

ارسال نظر

 
1