خبر فوری

 
 
دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد با دکتر عارف علوی
کد خبر :1767750894

12:15 1400/04/12


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, منیر اکرم, نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد,

منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد روز جمعه با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد روز جمعه با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار خواستار انجام اقدامات موثر از سوی جامعه جهانی برای کاهش موج اسلام هراسی شد و گفت: سخنرانی های افراط آمیز و تفرقه انگیز به توسعه فضای عدم تحمل و افزایش تنفر در سطح جامعه منجر می شود.

رئیس جمهور پاکستان همچنین بر لزوم انجام اقدامات لازم برای فاش نمودن چهره اصلی دولت هند در انجام جنایت علیه مسلمانان منطقه جامو و کشمیر تاکید ورزید.

وی در ادامه اظهارات خود در دیدار با نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد خواستار مطرح نمودن نقش ویژه پاکستان در امر مقابله با تروریسم و تلاش ها و جانفشانی های پاکستان در این زمینه شد.

دکتر عارف علوی ابراز داشت: پاکستان در امر مقابله با تروریسم با فداکاری و جانفشانی خسارت اقتصادی 150 میلیارد دلاری و از دست دادن جان 70 هزار نفر از عزیزان خود را متحمل شده است، جهان باید نقش پاکستان در جنگ علیه تروریسم را بپذیرد، زیرا پاکستان پس از متحمل شدن خسارت های وسیع و بزرگ در این زمینه پیروز شده است، این موفقیت پاکستان باید به صورت درست در مقابل دنیا مطرح و ارائه گردد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به طرح چالش های پیش روی کشورهای در حال توسعه در زمینه های مالی، اقتصاد و سلامت در ادامه پیامدهای شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: درخواست نخست وزیر پاکستان برای ارائه تسهیلات در بازپرداخت بدهی کشورهای در حال توسعه اقدامی مناسب و به هنگام بود.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی در سطح جهان آن را چالش بزرگی برای کشورهای دنیا عنوان نمود و افزود: پاکستان با اجرای طرح سونامی 10 میلیارد درخت در حال تلاش برای کاهش تاثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تمام دنیا موضع پاکستان در قبال مسئله افغانستان مبنی بر راهکار سیاسی حل مسئله افغانستان را پذیرفته است و پاکستان نیز نقش موثر و شایانی در روند صلح افغانستان داشته است.

دکتر عارف علوی از نماینده دائمی پاکستان در سازمان ملل خواست که در جلسات خود با دیپلمات ها وضعیت نگران کننده در جامو و کشمیر تحت اشغال هند را مطرح کند و دستاوردهای پاکستان را مطرح کنند.

وی در ادامه نسبت به سکوت مجامع جهانی در قبال خرید و فروش غیر قانونی اورانیوم در هند ابراز تاسف نمود.

رئیس جمهور پاکستان همچنین از نقش نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد در مطرح نمودن مسئله کشمیر و جنایت های هند علیه مسلمانان این منطقه تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1