خبر فوری

 
 
دیدار نمابنده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور جامو و کشمیر با معاون وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1098364941

15:16 1400/08/18


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, جامو و کشمیر, دولت هند, دیدار, ظلم, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, نقض حقوق بشر, نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی, کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد,

یوسف الدوبی نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور جامو و کشمیر روز دوشنبه 17 آبان (8 نوامبر) با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در وزارت امور خارجه این کشور دیدار کرد.


 

اسلام اباد:  به گزارش راز نیوز | طی یک نشست در وزارت خارجه پاکستان، یوسف الدوبی نمابنده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور جامو و کشمیر روز دوشنبه 17 آبان (8 نوامبر) با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در وزارت امور خارجه این کشور دیدار کرد.

تارگ بخیت معاون دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در امور بشردوستانه و دیگر اعضای ارشد هیئت همکاری اسلامی نیز در این نشست حضور داشتند.

معاون وزیر امور خارجه پاکستان ضمن استقبال از یوسف الدوبی تاکید کرد: هدف از این دیدار تایید مجدد و حمایت قاطع سازمان همکاری اسلامی از مبارزه عادلانه مردم کشمیر برای حق مسلم آنها در تعیین سرنوشت می باشد. همچنین این ایستادگی استوار و اصولی به عنوان صدای امت اسلامی باعث تقویت روحیه و اراده مردم جامو و کشمیر اشغالی خواهد شد.

سهیل محمود با تاکید بر وضعیت نابسامان حقوق بشر در جامو و کشمیر اشغالی گفت: از زمان اقدامات غیرقانونی و یکجانبه دولت هند در 14 مرداد 1398 (5 آگوست 2019)، هند تمام حقوق و آزادی های اولیه کشمیری های بی گناه را نقض، رهبر آنها را بازداشت و کشتار و شکنجه مردم کشمیر را تشدید کرده است.

وی افزود: دیگر اقدامات دولت هند، صدور بیش از 4.2 میلیون اقامتگاه برای اتباع هندی، با هدف سلب حق رای کشمیری ها و تبدیل دره اشغالی از اکثریت مسلمان به اکثریت هندو می باشد و همچنین این اقدامات نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی از جمله کنوانسیون چهارم ژنو است.

وی ادامه داد: احزاب RSS وBJP هند، قصد دارند با ایجاد سیاست هندو راشترا در کشور هندوستان موجب تهدید جدی برای صلح و ثبات در منطقه باشند.

وی بیان کرد: دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) گزارش‌های جداگانه‌ای درباره کشمیر در سال‌های 2018 و 2019 منتشر کرده است و پاکستان بر ادامه این گزارش‌ها تاکید دارد.

سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان همچنین در 12 سپتامبر 2021 نسخه ای از پرونده نقض حقوق بشر توسط نیروهای اشغالگر هندی در جامو و کشمیر اشغالی را به دولت پاکستان ارائه داد.

سهیل محمود از نقش مثبت رهبری سازمان همکاری اسلامی در مناقشه جامو و کشمیر تمجید کرد و گفت: گروه ارتباطی سازمان همکاری اسلامی از زمان اقدامات ظالمانه دولت و ارتش اشغالگر هند در جامو و کشمیر، 4 اجلاس وزارتی تشکیل داده است.

در پایان، نمابنده ویژه سازمان همکاری اسلامی بر حمایت خود از مبارزه مشروع کشمیری ها برای حق تعیین سرنوشت شان مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد.

همچنین یوسف الدوبی در تاریخ 7 الی 12 نوامبر 2021 از پاکستان و جامو و کشمیر بازدید خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1