خبر فوری

 
دیدار نخست وزیر پاکستان با چارلز سوم پادشاه بریتانیا
کد خبر :227165328

11:40 1401/06/28


برچسب ها : پادشاه بریتانیا, پاکستان و بریتانیا, شاهزاده چارلز, لندن, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, محمد شهباز شریف, ملکه انگلیس, نخست وزیر پاکستان,

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که همچون مقامات دیگر کشورهای جهان به انگلیس سفر کرده است در دیدار با پادشاه چارلز سوم مرگ ملکه الیزابت را به وی تسلیت گفت.


لندن: به گزارش راز نیوز| شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که همچون مقامات دیگر کشورهای جهان به انگلیس سفر کرده است در دیدار با پادشاه چارلز سوم مرگ ملکه الیزابت را به وی تسلیت گفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که با هدف شرکت در مراسم تشییع جنازه الیزابت دوم ملکه بریتانیا به لندن سفر کرده است امروز دوشنبه با چارلز سوم پادشاه جدید بریتانیا دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار ابراز داشت: ملکه الیزابت منبع الهام و قدرت برای شهروندان کشورهای مشترک‌المنافع بود. مردم پاکستان همچنان به یاد خاطرات خوب دو سفر ملکه به پاکستان هستند، روابط دوستانه میان مردم پاکستان و خاندان پادشاهی بریتانیا به مرور زمان مستحکم شده است.

وی با تبریک به پادشاه چارلز برای بر عهده گرفتن مقام پادشاهی بریتانیا خاطرنشان کرد: امیدواریم پادشاه چارلز به سنت مادر خود برای تقویت بیش از پیش روابط دوستانه میان دو کشور عمل نماید.

محمد شهباز شریف همچنین از اعلام همبستگی پادشاه بریتانیا با مردم سیل زده پاکستان و ارسال کمک‌های بشردوستانه تقدیر نمود.

لازم به ذکر است نخست وزیر پاکستان یکی از ۵۰۰ رئیس دولت و مقام بلندپایه خارجی است که برای شرکت در مراسم تشییع و تدفین الیزابت دوم ملکه فقید انگلیس به این کشور سفر کرده است.

وی علاوه بر دیدار با مقامات عالی رتبه انگلیس، با نواز شریف برادر خود و رهبر حزب مسلم لیگ(ن) نیز دیدار خواهد نمود. امور سیاسی و داخلی پاکستان و نیز تعیین فرمانده بعدی ارتش پاکستان از جمله موضوعات مهمی است که در دیدار این دو برادر مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر پاکستان پس از پایان سفر خود در لندن، به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک آمریکا خواهد رفت.

ارسال نظر

 
1