خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با ولیعهد عربستان سعودی/ امضای پنج یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور
کد خبر :465060950

14:30 1400/02/18


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, جده, شاه محمود قریشی, عمران خان, محمد بن سلمان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر کشور پاکستان, ولیعهد عربستان سعودی,

نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی به عربستان سعودی رفته است، در نخستین روز حضور خود در این کشور با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار نمود.


جده: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی به عربستان سعودی رفته است، در نخستین روز حضور خود در این کشور با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار نمود، مقامات دو کشور همچنین 5 یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ایجاد شورای عالی هماهنگی عربستان و پاکستان، تبادل زندانیان، همکاری دوجانبه علیه جرائم و پروژه هایی در زمینه محیط زیست و انرژی و همچنین همکاری در زمینه مقابله با مواد مخدر را به امضاء رساندند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان که به همراهی وزیر امور خارجه و وزیر کشور پاکستان و دیگر مقامات عالی رتبه کابینه خود به عربستان سعودی رفته است، در بدو ورود به فرودگاه جده توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مورد استقبال قرار گرفت.

نخست وزیر پاکستان و هیئت همراه سپس در مراسم ضیافت شام تدارک دیده شده از سوی ولیعهد عربستان سعودی حضور یافتند، عمران خان نخست وزیر پاکستان سپس با محمد بن سلمان به صورت جداگانه با یکدیگر به دیدار و گفتگو پرداختند، علاوه بر این مقامات دو کشور نیز در سطح هیئت های سیاسی دوجانبه دیدار و در زمینه مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری ها میان دو کشور در بخش های مختلف رایزنی نمودند.

پس از این دیدارها که در سطح مقام اول دو کشور و هیئت های سیاسی دوجانبه برگزار گردید، مقامات دو کشور تعداد 5 یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های ایجاد شورای عالی هماهنگی عربستان و پاکستان، تبادل زندانیان، همکاری دوجانبه علیه جرائم، پروژه های مربوط به محیط زیست و انرژی و همکاری در زمینه مقابله با مواد مخدر را به امضاء رساندند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان همچنین قرار است در جریان این سفر با حضور در مکه مکرمه به ادای فریضه عمره بپردازد و پس از آن برای زیارت مرقد مطهر حضرت خاتم الانبیاء(ص) به مدینه سفر نماید.

وی علاوه بر این با رئیس سازمان همکاری اسلامی نیز دیدار و گفتگو خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر

 
1