خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی برای جامو و کشمیر
کد خبر :910736149

14:45 1400/08/18


برچسب ها : اسلام آباد, پنجاب, دیدار, سازمان همکاری اسلامی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی,

عمران خان نخست وزیر پاکستان با یوسف الدوبی نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی برای جامو و کشمیر دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عمران خان نخست وزیر پاکستان با یوسف الدوبی نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی برای جامو و کشمیر دیدار و گفتگو کرد. طارق بخیت دستیار دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در امور حقوق بشر و اعضای ارشد این سازمان نیز در این دیدار حضور داشتند.

وی در این دیدار با تاکید بر لزوم ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم کشمیر هند، گفت: مطابق با قطعنامه های سازمان ملل و خواسته های مردم کشمیر، حل منصفانه مسئله کشمیر برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه جن.ب آسیا ضروری است. وی همچنین بر حل مسائل مردم فلسطین در کنار مسئله کشمیر تاکید کرد.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه اصولی سازمان همکاری اسلامی در مسئله کشمیر و حق مسلم مردم آن، لزوم تلاش برای احقاق حق تعیین سرنوشت کشمیر توسط مردم آن بوسیله حمایت همه جانبه جوامع اسلامی را برجسته کرد.

وی افزود: تاکید جوامع اسلامی بر حق تعیین سرنوشت کشمیر به دست مردم آن قابل ستایش بوده و سازمان همکاری اسلامی، سازمان ملل، سازمان های بین المللی و نمایندگان رسانه ها باید امکان تحقیق آزادانه در مورد نقض حقوق بشر در کشمیر را دارا بوده و بتوانند گزارش های خود را آزادانه منتشر کنند. جوامع اسلامی برای مقابله با چالش اسلام هراسی و ایدئولوژی های افراطی باید با یکدیگر متحد باشند.

نخست وزیر پاکستان همچنین با اشاره به جنایات غیرقانونی هند در کشمیر و استقرار 900 هزار نظامی در کشمیر، این ایالت را  بزرگ ترین منطقه نظامی جهان عنوان کرد.

وی گفت: هدف هند از اقدامات غیرقانونی و یک طرفه در تاریخ 14 مرداد 98، محروم کردن مردم کشمیر از حق رای دادن و تغییر نسبت جمعیت به منظور به اکثریت رساندن جمعیت هندو در کشمیر بود. این اقدامات هند نقض آشکار قطعنامه های مربوطه شورای امنیت و حقوق بین الملل از جمله کنوانسیون چهارم ژنو است.

ارسال نظر

 
1