خبر فوری

 
دیدار نخست وزیر پاکستان با مهاتیر محمد همتای مالزیایی خود
کد خبر :2085272486

10:01 1398/11/15


برچسب ها : پاکستان و مالزی, پوترایاجا, عمران خان, مهاتیر محمد, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر مالزی, نشست کوالالامپور,

عمران خان نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت بلندپایه سیاسی به کوالالامپور سفر کرده است، امروز سه شنبه با مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی دیدار کرد.


پوتراجایا: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت بلندپایه سیاسی به کوالالامپور سفر کرده است، امروز سه شنبه با مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نخست وزیران پاکستان و مالزی ابتدا در صدر هیئت های عالی رتبه دو کشور با یکدیگر دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری ها در بخش های سرمایه گذاری تجاری، صنعت، دفاع و دیگر موضوعات رایزنی نمودند.

عمران خان و مهاتیر محمد نخست وزیران پاکستان و مالزی سپس پشت درهای بسته به صورت جداگانه دیدار نمودند و پس از این دیدار در نشست مشترک خبری به گفتگو پرداختند.

مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در این نشست خبری با بیان اینکه مذاکرات بسیار جامع و مفصلی با نخست وزیر پاکستان در زمینه گسترش همکاری ها داشته است گفت: دو طرف در این دیدار در خصوص تبادل هیئت های سیاسی و سفرهای دوجانبه توافق نمودیم و ما مصمم به تقویت روابط دوجانبه هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری ها میان پاکستان و مالزی جهت مقابله با چالش های پیش روی دنیای اسلام از توافق دو کشور برای گسترش همکاری ها در عرصه آموزش و دفاع و تلاش برای رفع موانع در زمینه تجارت دوجانبه خبر داد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در نشست خبری مشترک با همتای مالزیایی خود با ابراز تاسف از عدم حضور پاکستان در نشست ماه دسامبر کوالالامپور اظهار داشت: دوستان نزدیک پاکستان تصور می کند این نشست به تفرقه و ایجاد دو دستگی میان کشورهای مسلمان خواهد شد اما این چنین نیست و ما در نشست آینده کشورهای اسلامی شرکت خواهیم نمود.

عمران خان با اشاره به روابط دیرینه پاکستان و مالزی خاطرنشان کرد: هدف از این سفر تقویت روابط و همکاری ها میان دو کشور است، آینده همکاری های پاکستان و مالزی در عرصه تجارت، آموزش و دفاع فوق العاده است، تلاش ما این خواهد بود که همکاری های دو کشور در بخش های مختلف مستحکم گردد.

وی سپس با اشاره به مسئله کشمیر هند تصریح کرد: کشمیر از 6 ماه گذشته به بزرگترین زندان دنیا تبدیل گشته است و شرایط این منطقه بسیار حاد و خطرناک است، حمایت مالزی از مواضع پاکستان در خصوص موضوع کشمیر باعث گردیده است هند اقدام به تهدید مالزی نماید.

وی افزود: پاکستان و مالزی در حال همکاری و فعالیت جهت شناساندن چهره حقیقی اسلام به جامعه جهانی هستند.

ارسال نظر

 
1