خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با مقامات چند کشور خارجی طی اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی در مصر
کد خبر :765347861

16:02 1401/08/16


برچسب ها : امام علی رحمن, پاکستان و مصر, جوکو ویدودو, دیدار, رئیس جمهور اندونزی, رئیس جمهور تاجیکستان, رئیس جمهور عراق, شهباز شریف, عبدالطیف راشد, قاهر, مقامات عالی, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان طی بیست و هفتمین اجلاس کنوانسیون سازمان ملل متحد در خصوص چارچوب تغییر اقلیم (Cop 27) در مصر با رؤسای جمهور عراق، تاجیکستان، اندونزی و نخست وزیر لبنان دیدار و گفتگو کرد.


قاهره: به گزارش راز نیوز | شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی بیست و هفتمین اجلاس کنوانسیون سازمان ملل متحد در خصوص چارچوب تغییر اقلیم (Cop 27) در مصر با رؤسای جمهور عراق، تاجیکستان، اندونزی و نخست وزیر لبنان دیدار و گفتگو کرد.

مقامات عالی کشورهای مذکور طی دیدار با نخست وزیر پاکستان، حضور مستمر وی در مناطق سیل زده را ناشی از یک اشتیاق فوق العاده توصیف کردند.

وی در مرکز کنگره بین المللی شرم الشیخ در حاشیه بیست و هفتمین اجلاس کنوانسیون سازمان ملل متحد در خصوص چارچوب تغییر اقلیم (Cop 27) با مقامات عالی کشورهای خارجی از جمله عبدالطیف راشد رئیس جمهور عراق، امام علی رحمن رئیس جمهور تاجیکستان و جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی دیدار و با آن ها در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کرد.

نخست وزیر پاکستان طی دیدار با رئیس جمهور اندونزی به دلیل صادرات فوری روغن خوراکی به کشور تشکر کرد. رئیس جمهور اندونزی نیز گفت که پاکستان کشور برادر ما بوده و ما آماده ارائه هرگونه کمک به شما هستیم. نخست وزیر پاکستان نیز برای دولت و مردم اندونزی آرزوهای نیک کرد.

وی همچنین طی دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله آثار ویرانگر تغییرات آب و هوایی بحث و تبادل نظر کرد.

مقامات عالی کشورهای خارجی طی دیدار با نخست وزیر پاکستان، از خسارات جانی و مالی به پاکستان طی سیل ابراز تاسف کردند. نخست وزیر پاکستان نیز طی دیدار با آن ها گفت که تمام جهان در حال تحت تاثیر قرار گرفتن از تغییرات آب و هوایی است و ما باید با همکاری جمعی آثار مخرب آن را کاهش دهیم.

وی طی دیدار با مقامات کشورهای خارجی از کمک های جامعه بین المللی برای کمک به سیل زدگان تشکر و با آن ها در مورد مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

ارسال نظر

 
1