خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با مقامات آذربایجان و سنگاپور
کد خبر :682052333

10:11 1398/11/02


برچسب ها : الهام علی اف, پاکستان و آذربایجان, پاکستان و سنگاپور, داووس, عمران خان, لی هسین لونگ, مجمع جهانی اقتصاد, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر سنگاپور,

نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد معروف به نشست داووس با نخست وزیر سنگاپور و رئیس جمهور آذربایجان دیدار کرد.


 

داووس: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد معروف به نشست داووس با نخست وزیر سنگاپور و رئیس جمهور آذربایجان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان که به منظور شرکت در پنجاهمین نشست مجمع جهانی اقتصاد به داووس سوئیس رفته است در حاشیه این اجلاس با نخست وزیر سنگاپور و رئیس جمهور آذربایجان دیدار کرد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان و الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در دیدار با یکدیگر در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه میان اسلام آباد و باکو مبتنی بر اعتماد متقابل و روابط برادرانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف با تاکید بر لزوم حمایت از یکدیگر در خصوص مسائل مربوط به ملت های دو کشور نسبت به گسترش روابط دوکشور در بخش های مختلف اعلام آمادگی نشان دادند.

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در این دیدار از نخست وزیر پاکستان جهت سفر به این کشور دعوت به عمل آورد.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار حمایت خود را از آذربایجان در خصوص مسئله ناگورنو قره‌باغ اعلام نمود و رئیس جمهور آذربایجان نیز از حمایت های پاکستان در این باره تقدیر کرد.

وی در ادامه رئیس جمهور آذربایجان را از آخرین وضعیت منطقه کشمیر و اقدامات هند در این منطقه آگاه ساخت و گفت: نقض حقوق بشر در منطقه کشمیر همچنان به نوبه خود باقی است و دولت هند از 14 مرداد ماه جاری با الحاق منطقه تحت مناقشه جامو و کشمیر به اراضی خود، قانون منع رفت و آمد را در این منطقه اعمال کرده است.

نخست وزیر پاکستان علاوه بر این با لی هسین لونگ همتای سنگاپوری خود نیز دیدار کرد.

در این دیدار که شاه محمود قریشی، عبدالحفیظ شیخ و عبدالرزاق داوود نیز حضور داشتند، دو طرف در خصوص مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری ها در بخش های اقتصادی و تجاری گفتگو و رایزنی نمودند.

ارسال نظر

 
1