خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین در پکن
کد خبر :342471108

14:39 1400/11/15


برچسب ها : پاکستان و چین, پروژه سی پک, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین,

عمران خان نخست وزیر پاکستان که روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه به چین سفر کرده است، امروز با هی لی پنگ رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین به صورت مجازی به دیدار و گفتگو پرداخت.


پکن: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان که روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه به چین سفر کرده است، امروز با هی لی پنگ رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین به صورت مجازی به دیدار و گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار که معاون شورای مشاوره سیاسی چین نیز حضور داشت، دو طرف به بررسی طرح های در حال اجرا تحت مجموعه سی پک و اقدامات لازم برای آینده این طرح عظیم اقتصادی پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار ابراز داشت: چین و پاکستان دو دوست آزموده شده هستند، همکاری استراتژیک پاکستان و چین مبتنی از هر نوع چالش موفق بیرون آمده است.

وی افزود: علی رغم گسترش ویروس کووید-19 پروژه های مجموعه اقتصادی سی پک متوقف نگردید، اقدامات کمیسیون توسعه و اصلاحات چین بسیار قابل تقدیر است، پروژه سی پک بخشی کلیدی و شاخص از طرح کمربند و جاده(BRI) است و این پروژه منافع خوبی را برای مردم دو کشور به همراه داشته است.

عمران خان خاطرنشان کرد: تکمیل فوری این پروژه تاثیرات مثبتی را برای اقتصاد پاکستان به همراه خواهد داشت، پروژه های زیر مجموعه سی پک اساس رشد اقتصادی پایدار در کشور را بنیان نهاده اند و این پروژه ها چشم انداز اقتصادی پاکستان را تغییر داده اند.

نخست وزیر پاکستان گفت: دو طرف تلاش های خود را برای تبدیل گوادر به مرکز اقتصادی منطقه تداوم خواهند بخشید، پروژه ام ال-1 و دیگر طرح های بخش انرژی با اولویت بالا دنبال خواهند شد.

هی لی پنگ رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت والای پروژه سی پک برای پکن گفت: چین اهمیت زیادی برای پروژه سی پک قائل است و برای پیشبرد هرچه سریع طرح های این پروژه مصمم می باشد.

وی افزود: طی 7 سال گذشته چین بزرگترین شریک تجاری پاکستان بوده و دو کشور در آینده نیز خواهان تداوم روابط اقتصادی و تجاری با یکدیگر هستند، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی و تمامی دیگر نهادهای چینی به تلاش ها و همکاری های خود برای تشویق شرکت های چینی دولتی و خصوصی جهت تداوم حضور و سرمایه گذاری در پروژه های سی پک را تداوم خواهند بخشید.

در این راستا دو طرف نسبت به ایجاد کریدورهای سبز جهت افزایش همکاری در زمینه های دیجیتال، بهداشت، تجارت و صنعت توافق نمودند.

رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین با تقدیر از حمایت های همه جانبه نخست وزیر پاکستان ابراز رضایت چین برای همکاری با اسلام آباد در زمینه های صنعت، ارتقای بخش کشاورزی، علم و فناوری، توسعه اجتماعی و اقتصادی را ابراز داشت.

در ادامه این دیدار مجازی دو طرف امضای توافقنامه مربوط به چارچوب همکاری صنعتی میان هیئت سرمایه گذاری پاکستان و کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین را مورد استقبال قرار دادند، امضای این توافقنامه انتقال واحدهای صنعتی چین به مناطق ویژه اقتصادی سی پک را تسهیل و سرمایه گذاری را تسریع می بخشد.

ارسال نظر

 
1