خبر فوری

 

سمرقند: به گزارش راز نیوز | شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دوجانبه پاکستان و روسیه بحث و تبادل نظر کردند. این دیدار در حاشیه اجلاس سالانه سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند پایتخت ازبکستان انجام شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی این دیدار گفت: روسیه می تواند از طریق خط لوله انتقال گاز به پاکستان گاز صادر کند. وی همچنین گفت که زیرساخت های انتقال گاز به پاکستان در حال حاضر وجود دارد.

نخست وزیر پاکستان نیز طی این دیدار از پیشرفت کنونی روابط پاکستان و روسیه ابراز خرسندی کرد و منافع مشترک پاکستان و روسیه را مشخص نمود.

دو طرف همچنین با تاکید بر افزایش و تقویت همکاری بین پاکستان و روسیه، برای دستیابی به منافع مشترک در بخش های امنیت غذایی، تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، دفاع، امنیت و غیره توافق و اعلام آمادگی کردند.

نخست وزیر پاکستان طی این دیدار از نقش سازنده روسیه در افغانستان تمجید و بر تعهد پاکستان برای ایجاد ثبات در افغانستان با انجام اقداماتی در سطوح منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

به گفته وزارت امور خارجه پاکستان، نشست کمیسیون مشترک دولت های پاکستان و روسیه در آینده نزدیک در شهر اسلام آباد برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 
1