خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور تاجیکستان
کد خبر :783108423

12:18 1401/06/24


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری شانگهای, امامعلی رحمان, پاکستان و تاجیکستان, دیدار, رئیس جمهور تاجیکستان, سمرقند, شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, کابینه دولت,

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به همراه هیئتی از مقامات عالی این کشور در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای با امام علی رحمن رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.


سمرقند: به گزارش راز نیوز | شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به همراه هیئتی از مقامات عالی این کشور در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای با امام علی رحمن رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار اعضای کابینه دولت پاکستان از جمله خواجه آصف وزیر دفاع، مفتاح اسماعیل وزیر خزانه داری، سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه و دیگر مقامات عالی پاکستان حضور داشتند.

 دو طرف طی این دیدار در موز موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط مبتنی بر اعتماد، سازنده و سطح بالای پاکستان و تاجیکستان، روابط بین پارلمانی، تقویت روابط دفاعی و امنیتی بین دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کرده و راه های تقویت روابط پاکستان و تاجیکستان را در بخش های تجارت، اقتصاد، انرژی و روابط مردم پاکستان و تاجیکستان با یکدیگر، بررسی کردند.

دو طرف سپس برای همکاری با یکدیگر به منظور ایجاد امنیت و ثبات در منطقه بویژه در افغانستان توافق کردند.

رئیس جمهور تاجیکستان طی این دیدار از میزان خسارات جانی و مالی پاکستان طی سیل ابراز تاسف و با سیل زدگان ابراز همدردی کرد. وی همچنین به نخست وزیر پاکستان اطمینان داد که برای کمک به سیل زدگان پاکستان با این کشور به طور کامل همکاری خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان نیز طی این دیدار از کمک تاجیکستان به سیل زدگان پاکستان تشکر و رئیس جمهور این کشور را از میزان خسارات وارد شده به پاکستان طی سیل آگاه کرد.

دو طزف همچنین طی این دیدار از افزایش روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی بین پاکستان و تاجیکستان ابراز خرسندی کردند. نخست وزیر پاکستان نیز طی این دیدار بر لزوم ایجاد روابط استراتژیک بین پاکستان و تاجیکستان به منظور افزایش امنیت، اعتماد متقابل، امنیت منطقه و همکاری های سیاسی، تجاری و اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم برگزاری منظم جلسات چارچوب نهادی دوجانبه و اجرای پروژه های انرژی بین پاکستان و تاجیکستان تاکید کرد. وی از تعهد پاکستان برای تکمیل پروژه ی انتقال نیروی کاسا 1000 سخن گفت.

نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور تاجیکستان سپس طی این دیدار یکدیگر را برای سفر به کشورهای خود دعوت کردند.

ارسال نظر

 
1