خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور بلاروس
کد خبر :1570915481

12:40 1401/06/24


برچسب ها : پاکستان و بلاروس, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, رئیس جمهور بلاروس, سمرقند, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس سالانه سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با رئیس جمهور بلاروس دیدار کرد.


سمرقند: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که در حال حاضر در راس یک هیئت به منظور شرکت در اجلاس سالانه سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سمرقند حضور دارد، با رئیس جمهور بلاروس دیدار کرد.

براساس گزارش بخش رسانه ای نخست وزیر پاکستان، رهبران دو کشور در این دیدار در مورد مناسبات دوطرفه و امور مورد علاقه مشترک به رایزنی پرداختند.

گفتنی است در این دیدار مفتاح اسماعیل وزیر دارایی، بلاول بوتو وزیر امور خارجه و خواجا محمد آصف وزیر دفاع پاکستان نیز حضور داشتند.

گفتنی است طرفین در این دیدار در زمینه برگزاری هرچه سریعتر اجلاس کمیسیون اقتصادی مشترک جهت گسترش تجارت دوجانبه و تقویت همکاری های متقابل در زمینه های مختلف توافق کردند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن آگاه سازی رئیس جمهور بلاروس از تلفات جانی و مالی ناشی از سیل بی سابقه در پاکستان، از ابراز همبستگی و تسلیت رئیس جمهور قدردانی و تشکر کرد . وی با اشاره به موضوع افزایش خطرات تغییرات اقلیمی برای کشورهایی همچون پاکستان، بر ضرورت انجام اقدام جدی در سطح بین المللی در این زمینه تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان با ستودن چارچوب گسترده همکاری ها و سازوکارهای موجود، عزم خود برای تسریع در همکاری های دوجانبه در بخش های سیاسی، تجاری، سرمایه گذاری و اقتصادی و دیگر بخش ها ابراز داشت.

ارسال نظر

 
1