خبر فوری

 
دیدار نخست وزیر پاکستان با تجار برجسته پاکستان و قطر
کد خبر :1936307735

14:32 1401/06/02


برچسب ها : پاکستان و قطر, تجار پاکستان, تجار قطر, دوحه, سخنرانی, شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, کنفرانس,

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با تجار برجسته پاکستان و قطر طی کنفرانس "میزگرد تجارت و سرمایه گذاری پاکستان-قطر 2022" دیدار و گفتگو کرد.


دوحه: به گزارش راز نیوز | شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با تجار برجسته پاکستان و قطر طی کنفرانس "میزگرد تجارت و سرمایه گذاری پاکستان-قطر 2022" دیدار و گفتگو کرد.

مرکز مالی قطر، شورای تجاری پاکستان-قطر و سفارت پاکستان در دوحه قطر به طور مشترک کنفرانس مذکور را برگزار کردند.

علی بن احمد الکواری وزیر خزانه داری قطر، سلطان بن راشد معاون وزیر بازرگانی و صنعت قطر، یوسف خطار جیدا مدیر اجرایی مرکز مالی قطر، مدیران برجسته تجاری و شرکتی قطر و تعداد زیادی از تجار پاکستانی مقیم قطر نیز طی این کنفرانس حضور داشتند.

نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در این کنفرانس با تمجید از برگزار کنندگان کنفرانس "میزگرد تجارت و سرمایه گذاری پاکستان-قطر 2022"، ماهیت خاص روابط بین پاکستان و قطر را که مبتنی بر احترام، اعتماد و حمایت متقابل می باشد، برجسته کرد. وی قطر را یک شریک قابل اطمینان توصیف کرد و از حمایت این کشور از پاکستان تمجید کرد.

وی طی سخنرانی خود با اشاره به روند تورمی شدید و نابسامانی اقتصادی در تمام دنیا، از حمایت قطر از پاکستان در این شرایط تشکر کرد.

دولت فعلی پاکستان زمانی به قدرت رسید که با چالش های بزرگی از جمله کسری های بزرگ اقتصادی و تجاری و فشار زیاد بر منابع روبرو بود. تنها راه کاهش واردات از جمله واردات سوخت، افزایش تولیدات صنعتی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر و در نتیجه افزایش صادرات می باشد.

وی همچنین طی سخنرانی خود با اشاره به ظرفیت بزرگ پاکستان در بخش انرژی برق آبی، گفت که پاکستان به سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران قطری پیشنهاد سرمایه گذاری در بخش انرژی برق آبی خود را به منظور دستیابی آن ها به سود در کمترین زمان داده است.

وی همچنین طی این کنفرانس از قطر به دلیل ایفای نقش میانجی در افغانستان تمجید کرد و گفت که قطر برای ایجاد امنیت و هماهنگی در منطقه از جمله افغانستان نقش مهمی ایفا کرده است.

وی افزود: پاکستان و قطر باید اقدامات خود را در بخش های تجارت و سرمایه گذاری هماهنگ کنند. وی همچنین از عزم خود برای فراهم کردن محیطی مناسب برای کسب و کار و سرمایه گذاری در پاکستان سخن گفت.

وی همچنین طی این کنفرانس بر این موضوع تاکید کرد که پاکستان دارای منابع انسانی و طبیعی فراوان بوده و موقعیت جغرافیایی پاکستان، این کشور را مستعد تبدیل شدن به اولین کریدور تجارت، انرژی و حمل و نقل در منطقه کرده است. این فرصت منحصر به فرد، پاکستان را به بازاری پر از فرصت های مختلف تبدیل کرده است.

وی سپس بر این موضوع تاکید کرد که پاکستان با وجود یک طبقه ی متوسط و بازار مصرف بزرگ، فرصت های تجاری جذابی برای سرمایه گذاران در بخش های امنیت غذایی، انرژی، کشاورزی، دام، فناوری اطلاعات، هتلداری و گردشگری فراهم کرده است.

وی همچنین طی این کنفرانس به سرمایه گذاران قطری اطمینان داد که از آن ها برای فعالیت و سرمایه گذاری در این کشور حمابت خواهد کرد.

سفیر پاکستان پیش از سخنرانی نخست وزیر این کشور در کنفرانس مذکور، سنخرانی کرد و در آن ابراز امیدواری کرد که سفر نخست وزیر پاکستان به قطر، موجب افزایش روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک خواهد شد.

طی این کنفرانس یک میزگرد تشکیل شد و در آن سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان، حنا ربانی وزیر مشاور دولت پاکستان، الانود بن حمد آل ثانی مدیر ارشد بازرگانی QFST، محسن مجتبی مشاور افتخاری سرمایه گذاری پاکستان و دکتر جاوید اقبال رئیس شورای تجارت پاکستان با یکدیگر برای یافتن زمینه های جدید همکاری بین دو کشور به منظور تقویت تجارت بین پاکستان و قطر گفتگو کردند.

ارسال نظر

 
1