خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد
کد خبر :10243269

10:16 1401/07/01


برچسب ها : آنتونیو گوترش, اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, پاکستان و سازمان ملل متحد, دبیرکل سازمان ملل متحد, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نیویورک,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد روز پنجشنبه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد روز پنجشنبه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیر پاکستان، محمد شهباز شریف در جریان این دیدار دبیرکل سازمان ملل را وضعیت اسفناک حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند آگاه ساخت.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار با اشاره به وقوع سیل ویرانگر در پاکستان از سفر به هنگام دبیرکل سازمان ملل به پاکستان برای بازدید از نقاط حادثه دیده تمجید نمود و از تلاش‌های وی برای جلب توجه جامعه جهانی به سوی پاکستان و جذب کمک‌های بین‌المللی برای مردم سیل زده پاکستان تقدیر نمود.

وی همچنین بر لزوم انجام اقدامات مؤثر بین‌المللی برای کاهش تأثیرات ناشی از تغییرات آب و هوا بر کشورهای در حال توسعه تأکید ورزید.

محمد شهباز شریف در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح آخرین اوضاع منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل دولت هند و اقدامات ضد انسانی دهلی‌نو علیه ساکنان این منطقه پرداخت و ابراز امیدواری نمود دبیرکل سازمان ملل متحد نقش خود را برای حل صلح‌آمیز مناقشه جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد ایفا نماید.

وی همچنین در خصوص پدیده تغییرات آب و هوایی در سطح جهان خاطرنشان کرد: پاکستان علی رغم نقش بسیار ناچیز خود در تولید گازهای گلخانه‌ای از جمله کشورهایی است که بیشترین تأثیرات ناشی از اتفاق را به خود دیده است، در شرایط سیل کنونی پاکستان نیازمند حمایت همه‌جانبه جامعه جهانی است.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: با توجه به گروه 77 پاکستان به منظور دستیابی به یک موضع مشترک در راستای اهداف توسعه پایدار و نیز تضمین اجرای سریع توافقنامه‌ها و تعهدات زیست محیطی فعالیت خواهد کرد.

وی در ادامه اظهارات خود از حمایت‌های دبیرکل و معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور منطقه‌ای تقدیر نمود.

شهباز شریف با اشاره به تحولات افغانستان بر اهمیت نقش پاکستان در ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان و دستیابی این کشور به توسعه پایدار تأکید ورزید و خواستار همکاری جامعه جهانی در جهت دستیابی به اهداف مشترک شد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار بر عزم خود برای به کار بستن هر اقدام ممکن جهت جذب حمایت‌های جهانی برای پاکستان و سیل زدگان این کشور تأکید ورزید.

ارسال نظر

 
1