خبر فوری

 
دیدار نخست وزیر و ولی عهد بحرین با عمران خان در پایتخت عربستان
کد خبر :1302021298

16:06 1400/08/04


برچسب ها : افغانستان, پادشاه بحرین, پاکستان و بحرین, دیدار, روابط دو جانبه, ریاض, عربستان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, ولیعهد بحرین,

نخست وزیر بحرین به همراه سلمان بن حماد بن عیسی آل خلیفه ولی عهد بحرین روز دوشنبه 3 آبانماه (25 اکتبر) با عمران خان نخست وزیر پاکستان در شهر ریاض پایتخت عربستان دیدار و گفتگو کردند.


 

ریاض: به گزارش راز نیوز | نخست وزیر بحرین به همراه سلمان بن حماد بن عیسی آل خلیفه ولی عهد بحرین روز دوشنبه 3 آبانماه (25 اکتبر) با عمران خان نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس ابتکار خاورمیانه شاداب در شهر ریاض پایتخت عربستان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، هر دو نخست وزیر از همکاری نزدیک دو کشور دوست و برادر در زمینه های مختلف ابراز خرسندی کردند و در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله آخرین وضعیت در افغانستان گفتگو کردند.

عمران خان روابط دوستانه تاریخی و عمیق میان پاکستان و بحرین را برجسته و با اشاره به آخرین سفر خود به بحرین در آذر ماه 1398 (دسامبر 2019)، بر اهمیت ارتباط و همکاری های دائمی در سطح عالی برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که افغانستان صلح آمیز و با ثبات برای پاکستان و منطقه بسیار مهم است.

عمران خان با تاکید بر اهمیت آزادسازی دارایی های مسدود شده افغانستان برای کمک به مردم این کشور گفت: گفتگوی مستمر و مثبت جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از بحران انسانی، فاجعه اقتصادی و کمک به توسعه و ثبات درازمدت در افغانستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه ولی عهد بحرین گفت: برای روابط خود با پاکستان ارزش بسیاری قائل است و خواهان تقویت آن در همه ابعاد است.

همچنین دو نخست وزیر بر تقویت همکاری ها در زمینه های مختلف و دوجانبه و ادامه رایزنی ها در مورد همه موضوعات مورد علاقه توافق کردند.

در پایان عمران خان از سلمان بن حماد بن عیسی آل خلیفه، ولیعهد بحرین برای سفر به پاکستان دعوت کرد و ایشان نیز قول داد به زودی سفری به پاکستان داشته باشد.

ارسال نظر

 
1