خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر هند با همتای استرالیایی خود در واشنگتن
کد خبر :2034351604

15:00 1400/07/02


برچسب ها : اسکات موریسون, روابط دوجانبه, نخست وزیر استرالیا, نخست وزیر هند, نریندرا مودی, هند و استرالیا,

نریندرا مودی نخست وزیر هند در سفرش به آمریکا با اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نخستین دیدار در سطح دیپلماتیک را انجام داد .


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| نریندرا مودی نخست وزیر هند در سفرش به آمریکا با اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نخستین دیدار در سطح دیپلماتیک را انجام داد و تعهد خود برای افزایش همکاری و هماهنگی در منطقه هند و اقیانوس آرام را اعلام کرد.

گفتنی است در این دیدار شخصیت های سیاسی هند چون اس جایشانکار وزیر امور خارجه، آژیت دوبهال مشاور امنیت ملی، هارش وردان شارنگالا معان وزیر امور خارجه و خانم وانی راو منشی مشترک حضور داشتند.

براساس گزارش، در این بین نخست وزیر هند گفتگویی با محور تعمیق و استحکام روابط اقتصادی و مردم با مردم میان دو کشور انجام داد. همچنین در این زمینه علاوه بر پیشرفت های منطقه ای و بین الملل در زمینه امور مرتبط با کووید19، تجارت، دفاع، انرژی پاک و روشهای افزایش روابط رایزنی شد. انتظار می رود مذاکرات اصلی در زمینه تغییرات آب و هوایی، روابط اقتصادی و همچنین تقویت همکاری و هماهنگی استراتژیک برای مبارزه با تروریسم بین المللی و مقابله با گسترش چین در منطقه هند و اقیانوس آرام در جلسه چهارجانبه فردا (شنبه) ادامه یابد.

ارسال نظر

 
1