خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر اقلیم فلاندرز در بلژیک و کمیسر اتحادیه اروپا برای محیط زیست با وزیر بازرگانی پاکستان
کد خبر :1016876025

10:21 1401/08/05


برچسب ها : بروکسل, پاکستان و بلژیک, دیدار, سید نوید قمر, نخست وزیر اقلیم فلاندرز در بلژیک, نماینده پارلمان اروپا, وزیر بازرگانی و سرمایه گذاری پاکستان, کمیسر اتحادیه اروپا برای محیط زیست,

جان جانبون نخست وزیر اقلیم فلاندرز در بلژیک با سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان دیدار و گفتگو کرد. دکتر اسد مجید خان سفیر پاکستان در بلژیک، لوکزامبورگ و اتحادیه اروپا و مقامات دیگر نیز طی این دیدار حضور داشتند.


بروکسل: به گزارش راز نیوز | جان جانبون نخست وزیر اقلیم فلاندرز در بلژیک با سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان دیدار و گفتگو کرد. دکتر اسد مجید خان سفیر پاکستان در بلژیک، لوکزامبورگ و اتحادیه اروپا و مقامات دیگر نیز طی این دیدار حضور داشتند.

وزیر بازرگانی پاکستان طی این دیدار بر این موضوع تاکید کرد که روابط دوستانه و دلنشین بین پاکستان و بلژیک وجود دارد که مبتنی بر احترام متقابل، ارزش های مشترک و همکاری نزدیک می باشد. شراکت پاکستان و بلژیک در بخش های مختلف از جمله بخش های سیاسی، اقتصادی، آموزشی و روابط مردم دو کشور تقویت شده است.

وی با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور گفت که ارزش حجم مبادلات تجاری پاکستان و بلژیک 1.2 میلیارد دلار بوده و بلژیک دهمین شریک تجاری پاکستان و پنجمین شریک تجاری کشور بین کشورهای اروپایی است.

وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش سطح روابط کسب و کاری های دو کشور با یکدیگر (B2B) امکان یافتن فرصت های سرمایه گذاری در بخش های پتروشیمی، ساخت و ساز، مواد شیمیایی، لجستیک (فرآیند حرکت مواد، خدمات، پول و اطلاعات در داخل یک زنجیره تامین) و نساجی فراهم خواهد شد.

نخست وزیر اقلیم فلاندرز در بلژیک نیز طی این دیدار برای کمک به افزایش همکاری بین پاکستان و بلژیک اعلام آمادگی کرد.

کمیسر اتحادیه اروپا برای محیط زیست، اقیانوس ها و شیلات نیز با سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

وی طی این دیدار بر موضوع تاکید کرد که پاکستان برای تنوع بخشیدن به سبد صادراتی خود، بخش ماهیگیری را انتخاب کرده است.

وی افزود: پاکستان خواستار توسعه اقتصاد آبی خود با استفاده از پشتیبانی مالی و فنی و همکاری و کمک اتحادیه اروپا است.

وی گفت: پاکستان تنها یک درصد از گازهای گلخانه ای را تولید می کند اما جزو کشورهایی است که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی دیده اند. کشور درگیر بلایای طبیعی سختی بوده و با خشکسالی، آتش سوزی جنگل ها، موج های شدید گرما و باران های موسمی طولانی مدت روبرو شده است.

وزیر بازرگانی پاکستان با اعضای مهم پارلمان اروپا از جمله نیکولا پروکاچینی رئیس هیئت نمایندگی آسیای جنوبی و عضو پارلمان اروپا، ویتولد جان واسکوفسکی نایب رئیس کمیته روابط خارجی و نماینده پارلمان اتحادیه اروپا، پدرو سیلوا پریرا نایب رئیس پارلمان اروپا و نماینده این پارلمان و غیره بصورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

وی طی دیدار با آن ها بر این موضوع تاکید کرد که دسترسی پاکستان به بازار ترجیحی پایدار، کمک مهمی به بهبود اقتصاد و دستیابی به اهداف رشد و توسعه کشور خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1