خبر فوری

 
دیدار نخست وزیر اسبق افغانستان با سناتور سراج الحق
کد خبر :74103696

18:58 1398/04/03


برچسب ها : افغانستان, پاکستان,

گلبدین حکمتیار نخست وزیر اسبق افغانستان با سناتور سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان در شهر اسلام آباد در حضور امیر العظیم، لیاقت بلوچ، پروفسور محمد ابراهیم، محمد اسلم، شبیر احمد خان و عبد الاکبر چترالی دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، گلبدین حکمتیار نخست وزیر اسبق افغانستان با سناتور سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان در شهر اسلام آباد در حضور امیر العظیم، لیاقت بلوچ، پروفسور محمد ابراهیم، محمد اسلم، شبیر احمد خان و عبد الاکبر چترالی دیدار و گفتگو کرد.


سراج الحق در این دیدار با تاکید بر این موضوع که اتحاد و یکپارچگی دو کشور افغانستان و پاکستان لازمه برقراری امنیت در منطقه است، ابراز داشت: دشمن همواره در تلاش برای ایجاد تنش و درگیری میان این دو کشور اسلامی و برادر است. باید فعالیت های تفرقه افکنانه هند میان دو کشور را شکست دهیم، تمامی شخصيت ها و گروه های افغانستان باید تلاش های مشترکی به منظور ایجاد امنیت و صلح انجام دهند. پاکستان امروز نیز درکنار افغانستان ایستاده است و فردا نیز خواهد بود، امنیت منطقه منوط به خروج نظامی آمریکا نیز است.


گلبدین حکمتیار نیز با یک روح در دو بدن قرار دادن دو کشور اسلامی، خاطر نشان کرد، ملت پاکستان مدت زمان زیادی از مهاجران افغانستانی پذیرایی کرده است، تمایل به اشغال منابع معدنی توسط قدرت های بزرگ، جنگی به مدت چهار دهه را در افغانستان راه اندازی کرده است. تنها راه امنیت و صلح، خروج قدرت های بزرگ و فضا سازی برای تشکیل حکومت دلخواه مردمی است.

ارسال نظر

 
1