خبر فوری

 
 
دیدار نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :313347453

09:40 1398/06/06


برچسب ها : پاکستان و چین, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, کمیسیون نظامی مرکزی چین,

ژنرال ژو کلیانگ نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین که در پاکستان به سر می برد با عمران خان نخست وزیر این کشور دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز ژنرال ژو کلیانگ نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین که در پاکستان به سر می برد با عمران خان نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده ژنرال ژو کلیانگ نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین در صدر هیئت بلندپایه نظامی با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با عمران خان به صورت جداگانه و در سطح هیئت های دوجانبه دیدار کرد، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه و دیگر امور استراتژیک منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار اظهار داشت: روابط بی نظیر استراتژیک میان پاکستان و چین، نقطه عطفی در امنیت و ثبات منطقه است.

وی با اشاره به اقدامات یکجانبه هند در منطقه کشمیر برای پایان دادن به رتبه ویژه این منطقه و اعمال قانون حکومت نظامی از 3 هفته متوالی  و نقض صریح حقوق بشر گفت: اقدامات هند امنیت منطقه را به خطر انداخته است، هند با اتهامات دروغین خود مبنی بر حمله پاکستان در صدد است توجه جامعه جهانی را از منطقه کشمیر دور نماید.

عمران خان با تاکید بر رفع فوری قانون حکومت نظامی در منطقه کشمیر خاطرنشان کرد: دولت هند باید با لغو فوری قانون حکومت نظامی، به تمامی سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر اجازه دهد از منطقه کشمیر بازدید به عمل آورند.

وی افزود: اقدامات هند در سرکوب مردم منطقه کشمیر می تواند باعث آغاز موج جدید افراط گرایی گردد و منطقه را تا میزان بسیار زیادی به ناثباتی بکشاند.

وی در پایان از حمایت های چین از مواضع پاکستان در خصوص موضوع کشمیر در شورای امنیت سازمان ملل متحد تقدیر و تشکر نمود.

ژنرال ژو کلیانگ نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین نیز در این دیدار با ابلاغ پیام رئیس جمهور و نخست وزیر چین به عمران خان از تصمیم چین برای حمایت از پاکستان در عرصه های مختلف بین المللی خبر داد.

ژنرال ژو کلیانگ اظهار داشت: منطقه جنوب آسیا نیازمند ثبات و توسعه اقتصادی است، باید تمامی موضوعات مورد اختلاف در منطقه حل و فصل گردند و اقدامات پاکستان در توسعه و ثبات اقتصادی و تلاش برای حل اختلافات قابل تقدیر است.

دو طرف در پایان این دیدار با ادامه روابط و همکاری های دوجانبه جهت گسترش امنیت و ثبات در منطقه به توافق رسیدند.

ارسال نظر

 
1