خبر فوری

 
 
دیدار نایب رئیس پارلمان اتحادیه اروپا و کمیسر مدیریت بحران اروپا با وزیر بازرگانی پاکستان
کد خبر :1605061607

11:23 1401/08/04


برچسب ها : بروکسل, پاکستان و اتحادیه اروپا, پاکستان و بلژیک, جینز لانارک, دیدار, سفیر پاکستان در بلژیک، لوکزامبورگ و اتحادیه اروپا, سید نوید قمر, مقامات اتحادیه اروپا, نایب رئیس پارلمان اتحادیه اروپا, هیدی هوتالا, وزیر بازرگانی و سرمایه گذاری پاکستان, کمیسر مدیریت بحران اروپا,

وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد: هیدی هوتالا نایب رئیس و عضو پارلمان اتحادیه اروپا و جینز لانارک کمیسر مدیریت بحران اروپا با سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان دیدار و گفتگو کردند. طی این دیدار دکتر اسد مجید حان سفیر پاکستان در اتحادیه اروپا نیز حضور داشت.


بروکسل: به گزارش راز نیوز | وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد: هیدی هوتالا نایب رئیس و عضو پارلمان اتحادیه اروپا و جینز لانارک کمیسر مدیریت بحران اروپا با سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان دیدار و گفتگو کردند. طی این دیدار دکتر اسد مجید حان سفیر پاکستان در اتحادیه اروپا نیز حضور داشت.

این وزارت خانه اعلام کرد: وزیر بازرگانی پاکستان طی این دیدار مقامات اتحادیه اروپا را در مورد خسارات ناشی از سیل در پاکستان که موجب جان باختن تعداد زیادی از شهروندان و از بین رفتن زیرساخت های کشور شد، آگاه کرد.

وی افزود: طی سیل اخیر پاکستان 1725 نفر از جمله 643 کودک جان باختند. بیش از 40 میلیارد دلار به زیرساخت های پاکستان آسیب وارد شده است که موجب شد دستورکار توسعه کشور سال ها به عقب رانده شود. پاکستان با وجود انتشار کمتر از یک درصد از گازهای گلخانه ای جزو کشورهایی است که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی دیده اند.

وی گفت: پاکستان تحت تاثیر بلایای طبیعی شدید، خشکسالی، آتشس سوزی جنگل ها، امواج گرمایی شدید و طولانی مدت و باران های موسمی طولانی مدت قرار گرفته است که نتیجه آن سیل ویرانگر اخیر در پاکستان می باشد.

وی سپس از ابراز همدردی و یکجهتی با پاکستان توسط اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن پس از وقوع سیل اخیر در کشور سپاس گزاری کرد.

وزیر بازرگانی پاکستان همچنین از جینز لانارک کمیسر مدیریت بحران اروپا نیز برای سفر به پاکستان در آغاز ماه جاری میلادی و بازدید از مناطق سیل زده کشور تشکر کرد.

وی علاوه بر این از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن برای اهدای 133 میلیون یورو کمک مالی به پاکستان که بزرگترین کمک مالی بشردوستانه است و فعال کردن مکانیسم حفاظت مدنی و همچنین ارائه سرویس ماهواره ای اضطاری کوپرنیک به پاکستان قدردانی کرد.

وزیر بازرگانی پاکستان همچنین با اعضایی مهم پارلمان اروپا به طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد. وی طی دیدار با آن ها در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط تجاری و سرمایه گذاری بین پاکستان و اتحادیه اروپا بحث و تیادل نظر کرد.

اعضای پارلمان اروپا نیز از وزیر بازرگانی پاکستان برای ارائه توضیحاتی در مورد روابط پاکستان و اتحادیه اروپا تشکر و برای افزایش روابط پارلمانی با پاکستان توافق کردند.

 

ارسال نظر

 
1