خبر فوری

 
 
دیدار میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان با همتای پاکستانی خود در اسلام آباد
کد خبر :1548335843

10:25 1400/12/14


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور ازبکستان, رئیس جمهور پاکستان, شوکت میرضیایف, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو نمود.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام­آباد و تاشکند و دیگر موضوعات مهم منطقه­ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با ابراز رضایت نسبت به سطح روابط رو به توسعه میان پاکستان و ازبکستان بر عزم اسلام آباد برای گسترش همه جانبه روابط و همکاری میان دو کشور در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، دفاعی، امنیتی، آموزش و فرهنگ تاکید ورزید.

وی سپس به تشریح تلاش ها و اقدامات پاکستان برای گسترش روابط با کشورهای آسیای میانه بر اساس چارچوب سیاست «آسیای مرکزی» دولت پرداخت.

دکتر عارف علوی در ادامه ظرفیت­های موجود جهت یکپارچه سازی منطقه و ارتباط با ازبکستان و سایر کشورهای آسیای میانه از طریق بنادر پاکستان را شرح داد و افزود: خط ریلی ترانزیتی افغانستان یکی از این پروژه هاست که می­تواند به تقویت ارتباطات زمینی میان کشورهای منطقه­ای کمک نماید.

وی همچنین بر اهمیت برقراری خطوط پروازی میان دو کشور جهت توسعه گردشگری و روابط میان ملت­های دو طرف تاکید ورزید.

روسای جمهور پاکستان و ازبکستان در ادامه رایزنی ها نسبت به توسعه علوم و فناوری و افزایش سطح همکاری میان جوانان دو کشور توافق نمودند.

رئیس جمهور پاکستان در ادامه اظهارات خود در این دیدار تاکید کرد برقراری ثبات و امنیت در افغانستان برای کسب منافع ارتباطات زمینی امری ناگزیر است، وی افزود: ایجاد امنیت در افغانستان می تواند به توسعه اقتصادی منطقه ای و فرا منطقه ای کمک کند.

عارف علوی همچنین امضای توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه های مختلف میان پاکستان و ازبکستان و بیانیه مشترک دو کشور در زمینه اقدامات آتی در جهت مشارکت استراتژیک را تحسین آمیز عنوان نمود.

وی در خصوص امضای توافقنامه برای توسعه همکاری های تجاری میان دو کشور اظهار داشت: امضای توافقنامه تجارت ترجیحی باب جدیدی از روابط دو کشور را خواهد گشود.

مقامات دو کشور در ادامه رایزنی­ها بر عزم خود مبنی بر افزایش سطح همکاری در زمینه های آموزشی، فرهنگی، امنیتی و دفاعی و دستیابی به اهداف مشترک توسعه اقتصادی تاکید نمودند.

رئیس جمهور پاکستان همچنین همتای ازبک خود را از آخرین اوضاع منطقه کشمیر هند و اقدامات ارتش و دولت هند در این منطقه آگاه ساخت.

ارسال نظر

 
1