خبر فوری

 
دیدار موگرینی با فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان و رئیس جمهور این کشور
کد خبر :1532867973

21:54 1398/01/05


برچسب ها : اتحادیه اروپا, پاکستان, موگرینی,

هیئت عالی رتبه اتحادیه اروپا به رهبری نماینده ارشد امور خارجه و سیاست های امنیتی " فدریکا موگرینی " امروز (دوشنبه) وارد پاکستان شده و با مقامات ارشد سیاسی و نظامی آن دیدار و گفتگو کرد.


 

به گزارش راز نیوز، هیئت عالی رتبه اتحادیه اروپا به رهبری نماینده ارشد امور خارجه و سیاست های امنیتی " فدریکا موگرینی " امروز (دوشنبه) وارد پاکستان شده و با مقامات ارشد سیاسی و نظامی آن دیدار و گفتگو کرد. رئیس جمهور پاکستان " دکتر عارف علوی " طی گفتگو با این هیئت بر لزوم سرمایه گذاری اروپا در پاکستان تاکید کرد و گفت : پاکستان برای روابط با اتحادیه اروپا اهمیت بسزایی قائل است . وی همچنین رضایت خود مبنی بر روابط پاکستان و اتحادیه اروپا در تمامی جنبه های همکاری در جهت مثبت را ابراز داشت .
وی همچنین از اقدام اخیر اتحادیه اروپا در مورد حقوق بشر قدردانی کرد و گفت : این امر باعث تعادل در تعارض و تنفر از دیدگاه های مذهبی کمک می کند.

دکتر عارف علوی از اعتقاد پاکستان به حق آزادی بیان اشاره کرد و دلیل آن را رابطه عمیق آزادی و مسئولیت پذیری خواند. پاکستان هرگونه اقدام افراط گرایی را خواه مرتبط با گروه های داخلی باشد یا نه، را محکوم می کند.

فدریکا موگرینی نیز در این دیدار از وجود زمینه های مختلف روابط دوجانبه در رابطه با اقتصاد و تجارت گفت و افزود : زمینه های فراوانی برای روابط اقتصادی و تجارت درمیان طرفین وجود دارد که باید دو طرف به نحو احسنت از آنها استفاده کنند.


دیدار موگرینی با ژنرال باجوا

 


طبق گزارش بخش روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR، نماینده خصوصی اروپا فدریکا موگرینی با فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان ژنرال قمر جاوید باجوا در دفتر مرکزی ارتش دیدار و در زمینه های متعدد اعم از امنیت منطقه و منافع مشترک گفتگو کرد. موگرینی، فعالیت های پاکستان در زمینه ثبات و استحکام امنیت را قابل تحسین خواند.

ارسال نظر

 
1