خبر فوری

 
 
دیدار مهم جانشین سفیر افغانستان با آصف درانی نماینده ویژه پاکستان برای این کشور
کد خبر :158514969

11:28 1402/06/19


برچسب ها : آصف علی خان درانی, پاکستان و افغانستان, تورخم, مرز مشترک, نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان,

سردار احمد شکیب جانشین سفیر افغانستان در اسلام آباد با دستورکار مرز طورخم و موضوعات مرتبط با آصف درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سردار احمد شکیب جانشین سفیر افغانستان در اسلام آباد با دستورکار مرز طورخم و موضوعات مرتبط با آصف درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان دیدار کرد.

گفتنی است در این بین در مورد مشکلات پیش آمده درپی بسته شدن این مرز برای مسافران، افراد مریض و تجار به طور مفصل تبادل نظر انجام گرفت.

سردار احمد شکیب بسته شدن این مرز را باعث خسارت برای دو کشور عنوان کرد و ضمن اصرار برای بازگشایی هرچه فوری آن، اظهار داشت که این امر موجب بروز مشکلاتی برای مسافران و تجار شده است.

آصف درانی گفت که او نیز معتقد است که بسته شدن درهای این مرز به مردم عادی دو طرف آسیب می رساند. وی در ادامه گفت که از ادارات مربوطه درخواست کرده است که دروازه طورخم را باز کنند.

شایان ذکر است این گذرگاه مرزی از مورخه 15 شهریور درپی تبادل آتش میان نیروهای مسلح دو کشور بسته شد و مقامات دو کشور طرف مقابل را مسئول این درگیری می دانند. این گذرگاه چندین بار در سال‌های اخیر بسته شده است، از جمله یکی در فوریه سال جاری که هزاران کامیون بارگیری شده با کالاها را برای روزها در هر دو طرف مرز سرگردان کرده بود. به گزارش داون، اختلاف بر سر تصاحب زمین در مرز پاکستان و افغانستان در طورخم در حالی ادامه دارد که کار ساخت و ساز برای تکمیل پروژه تا پایان سال جاری افزایش یافته است.

ارسال نظر

 
1