خبر فوری

 
 
دیدار منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد با رئیس شورای امنیت
کد خبر :1281668668

10:27 1401/07/23


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان ملل متحد, جامو و کشمیر, دولت هند, رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد, شورای امنیت سازمان ملل متحد, منیر اکرم, نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد, وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر هند,

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد روز جمعه در دیدار با رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل نامه وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص وضعیت حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر را تقدیم وی نمود.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد روز جمعه در دیدار با رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل نامه وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص وضعیت حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر را تقدیم وی نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد روز گذشته با رئیس دوره‌ای شورای امنیت که میشل خاویر بیانگ نماینده دائم گابن آن را بر عهده دارد دیدار نمود.

طبق بیانیه نمایندگی دائم پاکستان در سازمان ملل متحد، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در متن نامه خود از شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار انجام اقدامات جدی و مؤثر برای حل مسئله جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت و خواست مردم این منطقه شد.

منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد پیش از این در اظهارات خود در نشست کمیته ویژه سیاسی و استعمار زدایی (چهارم) مجمع عمومی سازمان ملل تصرف غیر قانونی منطقه جامو و کشمیر توسط هند را بدترین نوع نظام استعماری در عصر مدرن عنوان نمود و بر لزوم حل این موضوع تحت مناقشه تأکید ورزید.

وی افزود: از سال 1946 تاکنون نزدیک به 80 منطقه تحت استعمار به استقلال دست یافته‌اند، اما برخی از مردم هنوز از حق مسلم خود برای تعیین سرنوشت محروم نگاه داشته شده‌اند، اشغال غیر قانونی منطقه جامو و کشمیر توسط هند و نیز اشغال فلسطین مظهری از این موضوع هستند.

ارسال نظر

 
1