خبر فوری

 
 
دیدار مقامات انگلیس با وزیر امور خارجه پاکستان در دفتر وزارت خارجه اسلام آباد
کد خبر :1488537366

18:56 1400/09/30


برچسب ها : FATF, اسلام آباد, افزایش روابط, انگلیس, پاکستان و انگلیس, دفتر وزارت خارجه, دیدار, شاه محمود قریشی, گروه ویژه اقدام مالی, گفتگو, وزیر امور خارجه پاکستان,

آنجلا راینز معاون رهبر حزب کارگر انگلیس به همراه لارد واجد خان نماینده اپوزیسیون در مجلس اعیان انگلیس با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دفتر وزارت خارجه اسلام آباد دیدار و گفتگو کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | آنجلا راینز معاون رهبر حزب کارگر انگلیس به همراه لارد واجد خان نماینده اپوزیسیون در مجلس اعیان انگلیس با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دفتر وزارت خارجه اسلام آباد دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، وزیر امور خرجه پاکستان گفت: نقش بیش از 1.6 میلیون پاکستانی مقیم انگلیس در تقویت بیشتر روابط دوستانه عمیق میان پاکستان و انگلیس از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاه محمود قریشی با اشاره به سفر خود به بریتانیا در ماه سپتامبر سال جاری گفت: دیدارهای پرباری با لیز تراس وزیر امور خارجه و دیگر رهبران داشته است.

وی افزود: نقض بین المللی و حقوق بشر نمی تواند به عنوان یک موضوع دوجانبه میان پاکستان و هند تلقی شود و از شما انتظار می رود که موضوع این نقض جدی حقوق بشر توسط هند را در مجلس عوام و دیگر مجامع مرتبط مطرح کنید.

وی ادامه داد: پاکستان مایل است روابط خود با بریتانیا را به سطح بالاتری ارتقاء دهد همچنین غیر قابل تصور است که پاکستان پس از اقدامات سختگیرانه ضد پولشویی و جلوگیری از تامین مالی تروریسم، در لیست خاکستری FATF قرار گیرد.

وی بیان کرد: سال آینده هفتاد و پنجمین سالگرد روابط پاکستان و انگلیس به همراه هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس پاکستان جشن گرفته خواهد شد.

شاه محمود قریشی با بیا اینکه، پاکستان میزبان نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در 19 دسامبر در اسلام آباد بود، گفت: در این نشست بر اقدامات انجام شده برای رسیدگی به بحران انسانی و وضعیت وخیم اقتصادی در افغانستان تاکید شد. همچنین برگزاری این جلسه برای عبور از بحران انسانی در افغانستان و برداشتن گام هایی برای کمک به مردم این کشور مفید بود.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: در این نشست نمایندگانی از دبیرکل سازمان ملل متحد، چین، آمریکا، انگلیس، فرانسه، فدراسیون روسیه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اقتصادی، اتحادیه کشورهای عربی، شورای همکاری خلیج فارس حضور داشتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جامعه بین المللی، از جمله انگلیس بایستی برای رسیدگی به مشکلات افغانستان اقدامات مؤثر و مفیدی انجام بدهند.

 

ارسال نظر

 
1