خبر فوری

 
دیدار معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان با همتای روسی خود
کد خبر :1151684301

14:28 1400/09/11


برچسب ها : افغانستان, امنیت سایبری, پاکستان و روسیه, روابط دفاعی, روابط دوجانبه, طالبان افغانستان, مشاور امنیت ملی پاکستان, مشاور امنیت ملی روسیه, معید یوسف,

دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان طی سفرش به روسیه با نیکولای پتروشیف همتای روسی خود دیدار و بر محور های دفاع، مبارزه با تروریسم، روابط دوجانبه رایزنی انجام داده و عزم پاکستان برای ادامه دادن به حمایت به منظور برپایی صلح پایدار در افغانستان را ابراز داشت.


روسیه: به گزارش راز نیوز| دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان طی سفرش به روسیه با نیکولای پتروشیف همتای روسی خود دیدار و بر محور های دفاع، مبارزه با تروریسم، روابط دوجانبه رایزنی انجام داده و عزم پاکستان برای ادامه دادن به حمایت به منظور برپایی صلح پایدار در افغانستان را ابراز داشت.

گفتنی است طرفین در زمینه روابط پاکستان و روسیه، روابط منطقه ای و بین المللی، اقتصاد، انرژی، دفاع، مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر، اطلاعات و امنیت سایبری و امور مورد علاقه دوجانبه به گفت و گو پرداختند. همچنین دو طرف در زمینه وضعیت افغانستان نیز به طور مفصل به بحث و تبادل نظر پرداخته و متعهد به حمایت همه جانبه از صلح پایدار در افغانستان شدند.

مشاوران امنیت ملی پاکستان و روسیه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی انسانی در افغانستان، بر جامعه جهانی تاکید کردند تا برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع، اقدامات عملی انجام دهند. دوجانب در ادامه با ابراز اطمینان از روابط فیمابین، بر ادامه تماس ها در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه مهم توافق کردند.

شایان ذکر است نشست تروئیکا پلاس به میزبانی پاکستان با حضور روسیه و دیگر کشورها مورخ 20 آبان برگزار شد و در اعلامیه صادر شده توسط وزارت امور خارجه پاکستان گفته شد که نماینده های کشورهای پاکستان، چین، روسیه و آمریکا برای افغانستان به تبادل نظر و گفت و گو پرداخته اند. ابراز امیدواری شده بود که طالبان اجازه استفاده از سرزمین افغانستان برای اقدامات تروریستی علیه دیگر کشور ها را نخواهد داد و در ادامه حضار در زمینه وضعیت وخیم اقتصادی و انسانی در افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند.

ارسال نظر

 
1