خبر فوری

 
 
دیدار معید یوسف با وزیر فناوری اطلاعات افغانستان/ توافق در خصوص تشکیل تیم فنی مشترک میان پاکستان و افغانستان
کد خبر :614681212

13:38 1400/11/11


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, دولت طالبان افغانستان, مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان, معید یوسف, نجیب الله حقانی, وزیر فناوری اطلاعات,

معید یوسف مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه امنیتی و سیاسی در افغانستان حضور دارد، روز گذشته با مولوی نجیب الله حقانی وزیر فناوری اطلاعات دولت طالبان دیدار و گفتگو کرد.


کابل: به گزارش راز نیوز| معید یوسف مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه امنیتی و سیاسی در افغانستان حضور دارد، روز گذشته با مولوی نجیب الله حقانی وزیر فناوری اطلاعات دولت طالبان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور در زمینه های تخصصی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مولوی نجیب الله حقانی وزیر فناوری اطلاعات افغانستان در این دیدار ابراز داشت: طی سال های گذشته هیچ کشوری در زمینه توسعه پروژه های زیرساختی با افغانستان همکاری نداشته است.

وی از جامعه جهانی و به ویژه کشورهای همسایه درخواست نمود برای تکمیل پروژه های در دست اجرا با افغانستان همکاری کنند.

وی افزود: اگر پاکستان علاقه مند به مشارکت با افغانستان در زمینه کابل فیبری است این موضوع می تواند به نفع دو کشور باشد، پاکستان می تواند از طریق کابل فیبری به اروپا و در بخش ترانزیت اینترنتی به آسیای جنوبی و مرکزی متصل شود.

وزیر فناوری اطلاعات افغانستان در ادامه اظهارات خود خواستار ارائه خدمات فیبر تاریک به صورت اجاره ای به افغانستان جهت بهبود وضعیت خدمات اینترنتی، افزایش سطح سرعت دسترسی به اینترنت و کاهش هزینه های آن شد.

دو طرف در ادامه این گفتگو در خصوص فرصت ها و ظرفیت های موجود جهت همکاری در زمینه پست نیز به رایزنی پرداختند.

معید یوسف مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان همچنین از دستور نخست وزیر پاکستان برای همکاری و مشارکت با افغانستان در بسیاری از زمینه ها خبر داد.

ارسال نظر

 
1