خبر فوری

 

 

کابل: به گزارش راز نیوز | معید یوسف مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان طی سفر به افغانستان در استان کابل با دوئم ملا عبدالسلام حنفی معاون نخست وزیر افغانستان و با امیرخان متقی وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، وزیر صنعت و تجارت افغانستان و نمایندگان اتاق بازرگانی نیز حضور داشتند.

همچنین دو طرف بر گسترش روابط و همکاری میان دو کشور و اجرای پروژه‌های تجاری، ترانزیتی و منطقه‌ای گفتگو کردند.

ملا عبدالسلام حنفی گفت: پاکستان و افغانستان روابط دیرینه، مذهبی و تاریخی دارند که امید است این روابط میان دو کشور پابرجا بماند.همچنین ایشان از پاکستان بدلیل میزبانی صمیمانه از مهاجرین افغانستانی نهایت تشکر و قدردانی را بجا آورد.

وی افزود: ما خواهان روابط متقابل دوستانه با هر کشور در منطقه از جمله پاکستان برای گسترش روابط تجاری و ترانزیتی هستیم.

وی همچنین بر ضرورت تکمیل زود هنگام پروژه ها از قبیل پروژه تاپ و تجارت اهن تاکید کرد و گفت: حکومت طالبان هیچ گاه اجازه دخالت از خاک خود علیه دیگر کشور ها را نخواهد داد و این مسئله بایستی برای همه قابل توجه باشد.

معاون نخست وزیر افغانستان از بازرگانان و سرمایه گذاران پاکستانی خواستار سرمایه گذاری و تجارت دو جانبه در بخش های انرژی، معادن و زراعت شد.

در همین حال، معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان گفت: پاکستان در کنار مردم افغانستان می ایستد و به همکاری های خود در همه زمینه ها ادامه خواهد داد همچنین بدون توسعه روابط اقتصادی، صلح و ثبات در منطقه وجود نخواهد داشت و گسترش تجارت و ترانزیت برای امر قبل توجهی می باشد و پاکستان آماده اجرای پروژه های منطقه ای است.

در این نشست همچنین در خصوص ارائه تسهیلات سفر و تجارت ترانزیتی برای مسافران، بیماران و تجار افغانستانی از مرزهای تورخم و چمن بحث و تبادل نظر شد.

پیش از این تشست، معید یوسف با امیر خان متقی وزیر امور خارجه افغانستان در کابل دیدار کرد و به گفته منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل، دیدار معید یوسف با وزیر خارجه افغانستان مثمر ثمر و مفید بوده است.

ارسال نظر

 
1