خبر فوری

 
دیدار معاون وزیر دفاع هند با هیئت های عربستان سعودی، عمان و آمریکا
کد خبر :414600728

13:31 1401/11/24


برچسب ها : دهلی نو, روابط دوجانبه, معاون وزیر دفاع هند, نمایشگاه, هند و آمریکا, هند و عربستان سعودی, هند و عمان, هوانوردی,

گوردار آرمانه معاون وزیر دفاع هند در بنگالور در نمایشگاه یورو هند2023 (هوانوردی هند) با هیئت های کشورهای عربستان سعودی، عمان و آمریکا دیدار های دوجانبه داشت.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز | گوردار آرمانه معاون وزیر دفاع هند در بنگالور در نمایشگاه یورو هند2023 (هوانوردی هند) با هیئت های کشورهای عربستان سعودی، عمان و آمریکا دیدار های دوجانبه داشت.

شایان ذکر است بزرگترین نمایشگاه هوانوردی آسیا - Aero India 2023 - با هدف نمایش رشد هند در زمینه هوافضا و قابلیت های دفاعی از روز دوشنبه در بنگلور آغاز به کار کرد.

این رویداد که بزرگترین رویداد تا به امروز شمرده شده است، احتمالا شاهد حضور 98 کشور خواهد بود. وزرای دفاع 32 کشور، روسای هوافضای 29 کشور و 73 مدیر عامل تولیدکنندگان تجهیزات اصلی جهانی و هندی قرار است در این رویداد شرکت کنند.

به گفته گزارش 809 شرکت دفاعی، از جمله استارت‌آپ‌ها، پیشرفت در فناوری‌های خاص و رشد در بخش‌های هوافضا و دفاعی را به نمایش خواهند گذاشت. یک هواپیمای LCA-Tejas در مقیاس کامل در پیکربندی قابلیت عملیاتی کامل (FOC) در صحنه مرکزی غرفه هند در این رویداد خواهد بود. LCA Tejas یک جنگنده مافوق صوت تک موتوره، سبک وزن، بسیار چابک و چند منظوره است.

در این بین 251 قرارداد با سرمایه گذاری مورد انتظار 750 میلیارد روپیه احتمالاً بین شرکت های مختلف دفاعی هند و خارجی امضا خواهد شد. راجنات سینگ وزیر دفاع هند تاکید کرد که این رویداد نیروی تازه‌ای را برای ایجاد یک صنعت دفاعی داخلی پر جنب و جوش و در کلاس جهانی به منظور دستیابی به هدف "Aatmanirbharta" در دفاع فراهم می کند.

براساس گزارش، معاون وزیر دفاع هند با مهندس ترکی سعد مدیرکل روابط صنعتی عربستان سعودی دیدار و درباره موضوعات مختلف و همکاری های دفاعی دوجانبه گفت و گو کرد.

از طرفی یک هیئت آمریکایی شامل سفیر الیزابت جونز، کاردار سفارت آمریکا و سرلشکر جولین چاتر نیروی هوایی ایالات متحده به سرپرستی جیدیجیاپی دستیار معاون وزیر دفاع در امور امنیتی هند و اقیانوس آرام با معاون وزیر دفاع هند دیدار کردند.

در این دیدار به طور گسترده همکاری دفاعی فعلی و در آینده و امور مرتبط با آن محور رایزنی بودند.  ایالات متحده با چندین مقام، شرکت و هواپیما در این نمایشگاه شرکت کرده است.

معاون وزیر دفاع هند پس از آن با یک هیئت عمان به سرپرستی دکتر محمد ناصر الزعابی دبیرکل وزارت دفاع عمان دیدار کرد. در این بین ضمن بررسی همکاری جاری دفاعی میان دو کشور، در مورد فرصت های ممکن جهت گسترش دایره روابط دوجانبه و تعمیق این روابط تبادل نظر انجام شد.

ارسال نظر

 
1