خبر فوری

 
دیدار معاون وزیر دفاع عربستان سعودی با نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح پاکستان
کد خبر :1101612493

14:26 1398/12/13


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, ژنرال باجوا, عمران خان, معاون وزیر دفاع عربستان,

شاهزاده خالد بن سلمان بن عبدالعزیز معاون وزیر دفاع عربستان سعودی روز گذشته طی دیدار های جداگانه با عمران خان نخست وزیر و ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان، به گفتگو در رابطه با امور دوجانبه و منطقه ای پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاهزاده خالد بن سلمان بن عبدالعزیز معاون وزیر دفاع عربستان سعودی روز گذشته طی دیدار های جداگانه با عمران خان نخست وزیر و ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان، به گفتگو در رابطه با امور دوجانبه و منطقه ای پرداخت.

عمران خان ضمن استقبال از مقام سعودی، روابط مخلصانه براساس پیوند های نزدیک، مردمی و تاریخی با عربستان سعودی را دارای اهمیت بالا برای پاکستان عنوان کرد و با یادآوری سفر تاریخی ولیعهد عربستان سعودی در سال 2019 به اسلام آباد و من جمله کمک بی بدیل عربستان سعودی برای عبور پاکستان از چالش های اقتصادی، صمیمانه تشکر کرده و اراده عربستان سعودی در راستای گسترش روابط دوجانبه اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش های متعدد را مورد تمجید قرار داده و گزارشی از وضعیت رو به وخامت کشمیر اشغالی و مسلمانان در هند را ارائه کرد و گفت:  سخنان مهاجمانه رهبران هندی می تواند منطقه را وارد خطر جدی سازد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با تاکید بر کشورهای اسلامی و جامعه بین المللی جهت انجام اقدامات جدی برای حل مسالمت آمیز مسئله کشمیر و جلوگیری از مظالم علیه مسلمانان در هند، در خصوص نقش عربستان سعودی به عنوان عضو اساسی سازمان همکاری اسلامی به تبادل نظر با معاون وزیر دفاع عربستان پرداخت. وی همچنین با گفتگو در خصوص قانون اصلاح شهروندی و ثبت ملی شهروندان NRC هند، ابراز داشت که هند در تلاش برای انجام اقدامات تبعیض آمیز علیه مسلمانان و دیگر اقلیت های دینی است. ترور مسلمانان در دهلی نو و بی حرمتی به عبادت گاه ها اقدامی نگران کننده برای جامعه بین المللی است.

 

 

معاون وزیر دفاع عربستان سعودی ضمن ابلاغ پیام "مبارکباد" رهبران عربستان سعودی به نخست وزیر پاکستان، نقش اساسی پاکستان در صلح و ثبات منطقه ای و آسیای میانه را مورد تحسین قرار داد. وی با برجسته سازی اهمیت روابط استراتژیک میان دو کشور، مصمم بودن حاکمیت عربستان سعودی در جهت تقویت هرچه بیشتر همکاری های همه جانبه میان دو طرف را ابراز داشت و گفت: عربستان سعودی و پاکستان به عنوان شرکای ماندگار همواره در کنار یکدیگر خواهند بود.

 

دیدار مقام عربستان سعودی با فرمانده نیروهای مسلح پاکستان

 

شاهزاده خالد بن سلمان بن عبد العزیز طی دیدار با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان، به گفتگو در رابطه با همکاری در بخش های امنیتی و دفاعی و گسترش این همکاری ها، امنیت منطقه ای و وضعیت کشمیر اشغالی پرداخت.

طبق گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، طرفین در این دیدار توافق کردند که روابط صمیمانه بین دو کشور و روحیه عمیق برادری دارای تاریخچه بزرگی است که می تواند به یک همکاری پایدار تبدیل شود. مقام سعودی با تعریف از توانایی های حرفه ای ارتش پاکستان، از آموزش و همکاری نیروهای مسلح سلطنتی عربستان تحت برنامه همکاری دوجانبه آموزشی ارتش پاکستان تشکر کرد و در خصوص همکاری کامل با پاکستان در زمینه تلاش های آن برای صلح منطقه ای  اطمینان داد.

ژنرال باجوا از اعتراف مهمان به قربانیان پاکستان در زمینه امنیت، تشکر کرد. گفتنی است هیئت عربستان سعودی در بدو ورود به مقر فرماندهی مرکزی ارتش پاکستان GHQ توسط رژه افتخاری مورد استقبال قرار گرفت. 

لازم به ذکر است سفر معاون وزیر دفاع عربستان سعودی به پاکستان بدون برنامه قبلی و ناگهانی بوده است، همچنین در حال حاضر هیئت سازمان همکاری اسلامی نیز به منظور بررسی جزئیات حملات و جنایات هند در حال حاضر در پاکستان حضور دارد.

 

ارسال نظر

 
1